خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/26 - 15:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

تاکید آلیا بر توجه به حقوق زنان در بودجه سال 90

**عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مرکز امور زنان و خانواده تمام نیازها و خواسته‌های مربوط به زنان و خانواده را باید در اولویت اولیه لایحه بودجه لحاظ کند.

"فاطمه آلیا" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص بودجه مربوط به امور زنان و خانواده در لایحه بودجه سال 90 بر اعمال در خواست‌های مرکز امور زنان در اساس اولیه لایحه بودجه پیشنهادی تاکید کرد و افزود: این کار هرچه سریعتر باید انجام شود جون اگر این درخواست‌ها در اساس اولیه لایحه بودجه بیاید ما می‌توانیم آن را در مجلس تقویت کنیم و حتی آن را افزایش دهیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه دولت موظف شد در جهت استیفای کامل حقوق شرعی و قانونی زنان وظایفی را انجام دهد، گفت: پیش‌نویس این وظایف به طور قطع از سوی مرکز امور زنان و خانواده و با مشارکت سایر دستگاه‌ها آماده می‌شود و برای این برنامه‌ها به بودجه نیاز دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس، به برخی از فعالیت‌های بین‌المللی مرکز امور زنان اشاره کرد و افزود: برخی از این فعالیت‌ها مانند اجلاس (OIC) که اجلاس موفقی بود و رویکردهای جدیدی را در حوزه خانواده و زنان و حتی بخش‌های بین‌المللی پیش‌رو دارد، بنابراین آن بودجه مورد نیاز درخصوص تحکیم بنیان خانواده و فرهنگ‌سازی در این زمینه باید تامین شود.

آلیا تصریح کرد: مباحثی مانند حمایت از زندانیان زن که جرم آنها غیرعمد و یا مسائل مالی است، این موارد باید در بودجه بیاید و البته فراکسیون زنان نیز تمام تلاش خود را برای تصویب این بودجه در مجلس خواهد کرد.

  • کد خبر : 38153
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار