خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/08 - 16:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
یحیی‌زاده با اشاره به نامه علی‌آبادی به حدادعادل تاکید کرد:

تاخیر در ارائه تفحص از تربیت‌بدنی، یعنی آب از آسیاب افتادن

**رییس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی، از درخواست رییس سابق این سازمان و رییس کنونی کمیته ملی المپیک مبنی بر سه هفته مهلت برای پاسخگویی به موارد گزارش تحقیق و تفحص خبر داد و تاکید کرد: با این تاخیر فرصت قرائت این گزارش در سال 89 نخواهد بود و این یعنی آب از آسیاب افتادن.

"سیدجلال یحیی‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص روند پیگیری هیات تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی، اظهار کرد: ما با مسئله تازه‌ای روبرو شده‌ایم، به طوری که روز گذشته آقای علی‌آبادی رییس کمیته ملی المپیک نامه‌ای را به آقای حدادعادل رییس کمیسیون فرهنگی ارسال کرده و در آن درخواست کرده برای پاسخ گویی مفصل به مواردی که در این گزارش آمده حداقل سه هفته دیگر وقت نیاز دارند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس، با تاکید بر اینکه در قانونی بودن این درخواست تردید وجود دارد، گفت: در جلسه‌ای که داشتیم این درخواست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و من معتقد بودم که طبق آیین‌نامه ما امکان چنین کاری را نداریم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با بیان اینکه 18 دی ماه آخرین فرصت برای آنها است، افزود: رییس کمیسیون آقای حدادعادل، در همین راستا نامه‌ای به آقای ابوترابی‌فرد به عنوان نایب رییس مجلس ارسال کردند که نسبت به این مورد عنایت شود و اگر امکانش وجود داشته باشد سه هفته دیگر به آنها وقت داده شود؛ اما اگر امکان قانونی  وجود ندارد، یکی از جلسه‌های کمیسیون در همین ارتباط با حضور علی آبادی برگزار و گزارش را برای ارائه در صحن تصویب کنیم.

یحیی‌زاده معتقد است که این امکان از لحاظ قانونی وجود ندارد و ما باید در واقع هفته آینده آخرین هفته کاریمان در این زمینه باشد.

وی افزود: با این پیشنهادی که شد، در این رابطه تردید وجود دارد و تا همین امروز هم که با آقای ابوترابی‌فرد صحبت می‌کردم، مشخص نبود که امکان قانونی وجو داشته باشد یا نه؛ اما من خودم هم فکر می کنم این امکان وجود نداشته باشد.

رییس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی، با بیان اینکه ما این جریان را به هیات رییسه محول کردیم گفت: اگر آنها اجازه دادند، جلسه ای را که ما هفته آینده قرار بود برگزار کنیم، سه هفته آینده برگزار خواهد شد و اگر مهلت ندادند هفته آینده آقای علی آبادی به هر شکلی هست باید پاسخگو باشد و ما آن را مصوب می کنیم و نتایج را به صحن تقدیم کنیم.

یحیی‌زاده همچنین در خصوص اینکه بسیار با ارائه این گزارش مخالف هستند، تاکید کرد: من و بسیاری دیگر بر این اعتقاد هستیم که هدف از این درخواست هر چه که  باشد، به نحوی به آسیب دیدن گزارش منجر خواهد شد.

به گفته وی، اگر سه چهار هفته صبر کنیم، لایحه بودجه سال 90 به مجلس ارائه می‌شود و  فرصت قرائت این گزارش در سال 89 نخواهد بود و به سال 90 موکول می شود و آن وقت یعنی آب از آسیاب افتادن و این گزارش تاثیر چندانی نخواهد داشت.

  • کد خبر : 34635
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار