خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/10 - 12:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسین نژاد

بیمارستان شیروان مشکلات زیرساختی دارد

**نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب بیمارستان 64 تخت‌خوابی این شهر گفت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شده و زمین مناسبی که در اختیار بیمارستان جدید قرار گرفته عملیات ساخت این بیمارستان آغاز شده و امیدواریم با توجه به مصوبه هیأت دولت در سفر سوم بتوانیم تا پایان سال 1391 شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن باشیم.

محمدرضا حسین‌نژاد در گفتگو با هفته‌نامه «ارمغان» خراسان شمالی خطاب به مردم حوزه انتخابیه خود تصریح کرد که مطمئن باشند موضوع بهبود شرایط سلامت شهر را در دستور کار خود دارد و گرچه بیمارستان موجود که 64 تخت‌خواب ظرفیت اسمی دارد ولی اینک با 124 تخت‌خواب در حال خدمات‌رسانی است نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌های سلامت مردم در شهرستان شیروان باشد با تسریع در عملیات ساخت بیمارستان جدید می‌توان شاهد بهبود اوضاع سلامت بود.
هفته گذشته سرپرست بیمارستان شیروان به خبرگزاری مهر گفت: توجه و تأمین زیرساختها نیاز اصلی بیمارستان این شهرستان است و مهمترین مشکلات بیمارستان شیروان شامل کمبود تجهیزات، نبود امکانات اقتصادی و مادی، کمبود بودجه و نیرو دانست. به گفته او هفته گذشته مسئولان استانی از این بیمارستان بازدید کردند و برای خرید تجهیزات و خدمات‌رسانی 300 میلیون ریال اعتبار قول مساعد دادند.

وی در این‌باره تصریح کرد: این میزان اعتبار برای ساخت و راه‌اندازی داروخانه، باجه بانک، نگهبانی و اورژانس 115 این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

بیمارستان شیروان با زیر بنای 900 مترمربع در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع واقع است. با این حال حسین‌نژاد، نماینده مردم شیروان ضمن تاکید بر پیگیری برای بهبود بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان ساخت و راه‌اندازی بیمارستان جدید شهر را حلال مشکلات می‌داند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت پروژه ساخت بیمارستان جدید شیروان توضیح داد: برای زمین این بیمارستان یک خیر شیروانی بیش از 6 هکتار و اداره منابع‌طبیعی شهرستان نیز بیش از 3 هکتار و در مجموع 10 هکتار زمین را در اختیار این پروژه قرار دادند و خوشبختانه با توجه به فاصله 500 متری این زمین تا کمربندی شهید حسین‌نژاد کشاورزان نیز فضای لازم برای احداث جاده ارتباطی این زمین با کمربندی را اهدا کردند. با این وصف از مدتی قبل شن‌ریزی و احداث بلوار اتصالی زمین بیمارستان به بلوار کمربندی در حال انجام است.
حسین‌نژاد درباره وضعیت عملیات ساخت این بیمارستان افزود: برای انشعاب آب و برق آن پیگیری‌های متعددی داشته‌ام و خوشبختانه موفق شده‌ایم موضوع آب و برق آن را به سرانجام برسانیم ولی برای برق همچنان در حال پیگیری هستم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: پیمانکار ساخت این بیمارستان تعیین شده است و ان‌شاءالله در چند روز آینده ساخت ساختمان اصلی بیمارستان نیز آغاز خواهد شد. در این پروژه انتظار می‌رود که هزینه اجرایی ساختمان بیمارستان 25 میلیارد تومان بشود و برآورد تجهیز بیمارستان نیز 40 تا 50 میلیاردتومان خواهد شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: محیط بکر و فضای قرار گرفتن بیمارستان خود از مزایای این بیمارستان خواهد شد و گرچه در مصوبه هیأت دولت پایان سال 1390 برای پایان کار ساخت بیمارستان تعیین شده است اما باید پیش‌بینی موارد غیرمترقبه را هم داشت که احتمال می‌رود این کار تا سال 1391 ادامه یابد و این زمان معقول‌تر است.

حسین‌نژاد شروع عملیات ساختمانی این بیمارستان را بدون مانع اعلام و اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهد بتواند هرچه زودتر خیال مردم را از وضعیت درمانی در شیروان با افتتاح این بیمارستان آسوده کند.

  • کد خبر : 34685
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار