خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/21 - 09:56
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده داراب و زرین دشت:

بیمارستان زرین دشت تا پایان سال89 افتتاح می‌شود

**باتوجه به افزایش جمعیت به‌ویژه در روستاهای کشور توجه به بهداشت و درمان و علی‌الخصوص مراکز درمانی اهمیت ویژه‌ای یافته است؛ به طوری که می‌توان گفت ما شاهد کمبود بیمارستان در بیشتر مناطق کشور هستیم.

امروزه یکی از دغدغه‌های نمایندگان مردم در مجلس افزایش تعداد بیمارستان‌ها یا ظرفیت آنهاست تا بتوانند پاسخگوی نیاز مردم باشند. شهرستان داراب و زرین دشت نیز از این امر مستثنی نبوده و محمدمهدی افشاری در گفت و گو با خبر جنوب یکی از اولویت‌های خود را توجه جدی به مقوله بهداشت و افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های این حوزه انتخابی می‌داند.

 باتوجه به میزان مراجعان به بیمارستان داراب از چندی پیش صحبت از افزایش ظرفیت این بیمارستان بوده، آیا در این امر پیشرفتی هم صورت گرفته است؟

بله، قرار بود ظرفیت این بیمارستان از 90 تخت برای پذیرش بیماران به 220 تخت افزایش پیدا کند، یعنی چیزی در حدود دو برابر و نیم. این افزایش ظرفیت باتوجه به نیاز مردم در داراب بوده که در حال حاضر این افزایش 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این افزایش باتوجه به حیاتی بودن مسئله بهداشت و درمان از یک طرف و نیاز مردم از طرف دیگر از اولویت‌های ما بوده که هم بودجه مناسبی برای افزایش ظرفیت آن در نظر گرفته شده و هم مسئولان مربوطه پیگیر ماجرا بوده‌اند تا هرچه سریع‌تر این امر به انجام برسد.

 فکر می‌کنید این بیمارستان 220 تختخوابی چه زمانی به بهره‌برداری کامل برسد؟

از لحظه شروع این پروژه تاکنون این افزایش ظرفیت حدود یک میلیاردونیم هزینه داشته که باتوجه به بودجه مناسب کار با سرعت خوبی پیش رفته و در صورت تداوم این روند، بیمارستان تا پایان سال 89 به بهره‌برداری کامل می‌رسد. البته بحث نیروی انسانی شامل پزشک و پرستار هم وجود دارد که باید از هم‌اکنون به فکر جذب نیروی متخصص باشیم.

 در منطقه زرین دشت چطور؟

بیمارستان 32 تختخوابی زرین‌دشت هم باتوجه به نیاز مردم منطقه از چندی پیش در دستور کار قرار گرفت که اکنون در حال اتمام است و به همین زودی افتتاح می‌شود. به بیان دیگر مردم زرین دشت در کمتر از یک ماه آینده صاحب بیمارستان می‌شوند.

 چه فکری برای روستاها کرده‌اید؟

در روستاها در وهله اول تصمیم‌مان این است که درمانگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی اداره شوند. در حال حاضر در بسیاری از مناطق مانند خنج، دبیران، جنت‌شهر و شهردور درمانگاه‌های مناسب و به نسبت مجهزی داریم، اما به دنبال آن هستیم که این درمانگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی فعالیت کنند. مشکل اصلی ما در این بخش هم کمبود نیروی انسانی کارآمدی است که بتوانیم از طریق آنها شیفت شب درمانگاه را هم فعال کنیم. البته برای جذب نیروی انسانی اقداماتی نیز انجام شده است.

 یعنی مشکل اصلی شما برای اداره شبانه‌روزی درمانگاه‌ها فقط کمبود نیروی انسانی است؟

مشکل خاصی از نظر امکانات پزشکی نداریم، بلکه مشکل اصلی ما تأمین نیروی انسانی است. البته به دنبال امکانات بیشتر هم هستیم تا کیفیت درمانگاه‌ها را بالاتر ببریم. در زمینه نیروی انسانی هم موافقت وزارتخانه را گرفته‌ایم و به دنبال ردیف استخدامی هستیم تا از این طریق نیروهای مورد نظرمان را جذب کنیم؛ ضمن اینکه همین امر تاحدودی موجب اشتغال‌زایی نیز می‌شود.

 در حال حاضر کدام مناطق این حوزه انتخابی با مشکل ویژه در زمینه بهداشتی روبه‌روست؟

با افتتاح بیمارستان زرین‌دشت و بهره‌برداری از بیمارستان داراب مشکل خاصی باقی نمی‌ماند. خوشبختانه وضعیت بهداشتی در این مناطق به طور نسبی خوب و نزدیک به ایده آل است. در حال حاضر مشکل اصلی ما درمانگاه‌هایی است که باید شبانه‌روزی شوند. با شبانه‌روزی شدن این درمانگاه‌ها و بالابردن امکانات آنها می‌توانیم بگوییم زرین‌دشت و داراب از نظر بهداشتی در شرایط قابل قبولی قرار دارند.

  • کد خبر : 24726
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار