خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/18 - 16:17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در صورت تأمین اعتبار مناسب

بیمارستان 36 تختخوابی بیضا سال 90 به بهره‌برداری کامل می‌رسد

**نماینده مردم شریف سپیدان در مجلس شورای اسلامی از اولویت‌های این حوزه انتخابی برای پیگیری در تخصیص اعتبار در بودجه سال 90 سخن گفت.

عنایت‌الله هاشمی در گفت و گو با روزنامه «خبر جنوب» فارس ، ابتدا با اشاره به کلنگ‌زنی آزادراه اصفهان- شیراز گفت: آزاد راه اصفهان- شیراز با حضور وزیر راه و ترابری و جمعی از نمایندگان استان کلنگ‌زنی شد.

وی گفت: این آزادراه در دو قطعه 110 و 105 کیلومتری ساخته می‌شود و با 140 کیلومتر نزدیک‌تر شدن شیراز به اصفهان، سوخت صرفه‌جویی شده در مدت سه سال هزینه کل پروژه را پوشش می‌دهد.

این نماینده در ادامه گفت: توجه به زیرساخت‌ها به‌ویژه راه‌های مواصلاتی از اولویت‌های مهم استان است که با جدیت در حال پیگیری است. ما نیز در حوزه انتخابی جاده سپیدان- اقلید- یاسوج را داریم که حدود 80 درصد آن تکمیل شده است.

هاشمی افزود: حدود 15 کیلومتر انتهایی این مسیر باقی مانده است و علت تاخیر نیز معارضانی است که این زمین دارد. در حال حاضر شرکت الهادی در حال پیگیری این طرح است که انتظار داریم هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با اشاره به پیگیری برای تعیین اعتبار به منظور تکمیل این جاده در بودجه سال90 گفت: سال 89 برای این مسیر 80 کیلومتری 9 میلیارد اعتبار مشخص شده بود. برای سال 90 نیز نیازمند 5 میلیارد اعتبار هستیم تا این پروژه تکمیل شود.

وی اضافه کرد: با تکمیل زیرساخت‌ها زمینه برای توسعه استان، به‌ویژه در حوزه‌های صنعت و گردشگری فراهم خواهد شد.

عنایت‌الله هاشمی در ادامه از سد شش پیر به عنوان اولویت دیگر این حوزه انتخابی سخن گفت و افزود: مطالعات مرحله اول این سد به اتمام رسیده، اما به دلیل آبدزدی در مسیر نیازمند مطالعه مرحله دوم است. دانشگاه شیراز و سازمان آب استان در حال پیگیر آن هستند که با تکمیل مطالعات مرحله دوم، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

نماینده مردم سپیدان در پایان با اشاره به بیمارستان بیضا گفت: اعتبار برای ساخت این بیمارستان دو سال در بودجه دیده شده است و اگر امسال هم برای آن بودجه در نظر گرفته شود، عملیات ساخت این بیمارستان به اتمام می‌رسد.

وی گفت: این بیمارستان 36 تختخوابی است و بخش مهمی از نیازهای اهالی را مرتفع خواهد کرد.

  • کد خبر : 35286
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار