خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/01 - 15:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با تاکید بر اجرای قانون کمک به مترو؛

بیشتر استفاده کنندگان از مترو قشر مستضعف هستند

**رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی قانون کمک به مترو را برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه عنوان کرد و افزود: چه خدمتی بالاتر از کمک به اقشار ضعیف جامعه وجود دارد.

"محمدحسین مقیمی" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، در واکنش به سخنان معاون پارلمانی رئیس جمهور که گفته دولت قانون کمک به مترو را که از سوی رئیس مجلس ابلاغ شده اجرایی نمی داند، خاطرنشان کرد: هر قانونی که پس از تصویب، مراحل قانونی خود را طی کرده باشد باید از سوی دولت اجرا شود.

نماینده مردم خمین با اشاره به اهمیت اجرای قانون مصوب مجلس برای کمک به مترو، گفت: روزانه وقت بسیار زیادی از مردم در ترافیک گرفته شده و مردم با اعصاب خورد و خستگی وارد محل کار خود می شوند که همین امر منجر به کاهش بهره وری می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به استفاده کنندگان از مترو، خاطرنشان کرد: مردمی که روزانه از مترو استفاده می کنند اقشارکم درآمد و متوسط به پایین جامعه هستند و چه خدمتی بالاتر از خدمت به این قشر مستضعف در جامعه وجود دارد.

وی با اعلام اینکه یک میلیارد و 700 میلیون تومان از اعتبار اختصاص یافته برای کمک به مترو قرار است به صورت وام از حساب ذخیره ارزی پرداخت شود، افزود: همانطور که دولت از این حساب به بخش های تولیدی وام اختصاص داده و در موارد دیگر از این منبع برای واردات انواع و اقسام کالاها استفاده می کند باید قانون کمک به مترو را نیز اجرایی کند.

مقیمی با اشاره به شلوغی مترو درتهران، خاطرنشان کرد:هر کس یکبار از مترو استفاده کرده باشد  و آن فشار برای سوار و یا پیاده شدن مردم را ببیند متوجه می شود که اجرای قانون کمک به مترو از قوانین اولویت دار در کشور است.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری با تاکید براینکه برای خدمت کردن به مردم همه باید به سمت اجرای قانون برویم، خاطرنشان ساخت: وقتی شرایط برای خدمت کردن به مردم وجود دارد چرا ما باید در رحمت را ببندیم.

مقیمی با اشاره به اظهارات میرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور که گفته دولت قانون کمک به مترو را اجرایی نمی داند، گفت: ایشان که خودش نماینده بوده، می داند مصوبه ای که مراحل قانونی اش را طی کرده باشد، نمی توانیم بگوئیم قانون را اجرا نمی کنیم.

  • کد خبر : 22953
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار