خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/25 - 17:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مرادنیا:

بودجه پژوهش براساس برنامه پنجم تحقق یابد

**عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه پژوهشی نهادهای مختلف در کشور باید به نحو موثرتری تخصیص یابد.

"بهمن مرادنیا" در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص بودجه پژوهشی نهادهای مختلف اظهار داشت: با توجه به اینکه سهم بودجه پژوهشی در برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک درصد تولید ناخالص داخلی تعیین شده، اما ما شاهد این هستیم که بودجه بسیار اندکی به امر پژوهش تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: دولت به خصوص وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، باید سهم بودجه پژوهشی را به نحو موثر و تعیین شده در برنامه های توسعه پنج ساله به امر پژوهش اختصاص دهد.
نماینده مردم بیجار در مجلس خاطرنشان کرد: گزارش های رسیده از نحوه عملکرد بودجه پژوهشی حاکی از اینست که این اعتبارات در بخش عمرانی و خرید ابزار و سایل استفاده شده است نه در بخش پژوهشی.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بی توجهی به بخش پژوهش موجب می شود تا طرح های عمرانی با هزینه های زیادتری به انجام برسد، در صورتی که اگر امر تحقیقات در کشور نهادینه می شد ما شاهد کاهش هزینه ها و توسعه بودیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: در برنامه پنجم توسعه سهم تعیین شده برای تحقیقات به نحو موثری تخصیص یابد.  

  • کد خبر : 35758
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار