خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/12 - 11:10
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسن ملک محمدی خبر داد:

بهره ‌برداری ازچندین طرح عمرانی در دامغان

**نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر کار و مدیرعامل بانک کشاورزی در دامغان، همزمان با بهره‌برداری از چند طرح عمرانی خبر داد.

"حسن ملک‌محمدی" در گفت وگو با هفته نامه کویر در این‌باره گفت: حضور  وزیر کار و امور اجتماعی، بیستمین سفر از مجموعه سفر وزیران دولت به شهرستان دامغان محسوب می‌شود که در این سفر، علاوه بر دیدار با کارآفرینان شهرستان و استان، وزیر کار به حل مشکلات بخش کارگری و کارفرمایی نیز پرداختند.

وی ادامه داد: پنج‌شنبه گذشته مدیرعامل بانک کشاورزی به دامغان آمد تا علاوه بر افتتاح چند شعبه جدید در دامغان، با کشاورزان و دامداران منطقه نیز دیدار کند. در این سفر، عملیات اجرایی احداث بانک کشاورزی در حسین آباد دولاب آغاز شد و همچنین شعبه بانک کشاورزی در خندق افتتاح شد.

نماینده دامغان افزود: مدیرعامل بانک کشاورزی دیدارهای مثمر ثمری با کشاورزان، تولیدکنندگان و شرکت‌های تعاونی و کشاورزی و دامپروری انجام داد که امید داریم دستاوردهای این سفرها هرچه سریعتر موجب تحولات خوبی در زندگی مردم شریف دامغان شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی در همین حال خبر داد: هفته گذشته با حضور استاندار سمنان، امام جمعه و نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان، هفت طرح ورزشی و خدماتی در شهرستان دامغان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

هفته نامه کویر به نقل از سایت اطلاع‌رسانی نماینده دامغان نوشت: یکی از این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از سالن ورزشی الغدیر روستای کلاته ‌رودبار شهرستان دامغان در زمینی به مساحت یک هزار و 296 مترمربع و با اعتبار 3 میلیارد ریال است. همچنین بهره‌برداری از سالن ورزشی انقلاب شهرستان دامغان در زمینی به مساحت یک هزار و 300 مترمربع آغاز شد. این سالن ورزشی برای انجام ورزش‌های رزمی و عمومی پیش‌بینی شده است. بهره‌برداری از سالن ورزشی الغدیر شهرک بهارستان دامغان در زمینی به مساحت یک هزار و 296 مترمربع و با اعتبار 3 میلیارد ریال نیز از دیگر طرح‌های ورزشی است که به اجرا درآمده‌اند. این طرح از محل پروژه‌های مصوب دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان سمنان اجرا شده است.

ملک محمدی افزود: همچنین پروژه ایستگاه گازرسانی شهر دیباج وپروژه ساختمان اداره امورآب شهرستان دامغان هم به بهره برداری رسید. در این مراسم بهره‌برداری از جایگاه سی. ان. جی شهر دیباج دامغان آغاز شد. این جایگاه دارای دو پمپ و چهار نازل است که با اعتبار 7 میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی احداث شده است. این طرح با مشارکت شهرداری دیباج و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است. همچنین ساختمان جدیدالاحداث اداره آب و فاضلاب شهرستان دامغان به بهره‌برداری رسید. این ساختمان در زمینی به مساحت 500 مترمربع در سه طبقه و با اعتبار 14 میلیارد ریال ازمحل اعتبارات دور دوم سفر ریاست جمهوری احداث شده است.

وی  از بازدید جمعی از مسئولان استان از چند پروژه صنعتی و کلنگ زنی چند پروژه دیگر در دامغان خبر داد و افزود: در این دیدارها از کارخانه آلدا و معدن طزره بازدید و ناحیه صنعتی دیباج کلنگ زده شد. در این مراسم عملیات اجرایی ناحیه صنعتی دیباج دامغان در زمینی به مساحت 20 هکتار با پیش‌بینی اعتبار 670 میلیون ریال آغاز شد.

ملک‌محمدی  قبل از کلنگ زنی ناحیه صنعتی دیباج از استاندار ومسئولین امور آب استان خواست تا مسئله تأمین آب  ناحیه صنعتی را روشن کنند.

نماینده مردم دامغان افزود: ایجاد صنعت بدون تأمین آب ممکن نیست. دکتر عباس رهی، استاندار سمنان هم پس از رایزنی با مقامات امور آب استان و شهرستان اعلام کرد: برای احداث ناحیه صنعتی دیباج یک حلقه چاه حفر خواهد شد.

وی افزود: به منظور رفع نیازمندی‌های این ناحیه صنعتی به یک حلقه چاه با آبدهی هفت لیتر در ثانیه نیاز است.  در ادامه از کارخانه آلدا بازدید به عمل آمد و مشکلات کمبود نقدینگی این واحد بررسی شد؛ همچنین در این بازدید استاندار از مدیر کارخانه آلدا خواست تا با اجرای طرح توسعه کارخانه زمینه اشتغال تعداد بیشتری از کارگران را فراهم آورد.

همچنین نماینده دامغان و مسئولان استانی از معادن البرز شرقی شهرستان دامغان (معدن طزره) بازدید به عمل آوردند. در این بازدید ملک محمدی نماینده دامغان ضمن اظهار خوشبختی ازروند رو به پیشرفت اموردر این شرکت از مطالبات مردم دامغان سخن گفت و اظهار داشت: طبق قانون تأمین اجتماعی باید حق بیمه کارگران وکارمندان هر شرکت، به اداره تأمین اجتماعی همان شهر محل جغرافیایی که شرکت در آن قرار دارد واریز شود و به همین ترتیب باید در مورد پرداخت مالیات عمل شود. ولی متأسفانه ده‌ها سال است که به این قانون عمل نشده است و از این بابت خسارات عمده‌ای به شهروندان دامغانی وارد شده است. وی از مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز شرقی موکداً خواست تا به این فراز قانونی عمل کند.

  • کد خبر : 30668
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار