خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/10 - 15:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عسکری:

بهبود در کیفیت نان هزینه خانوارها را کاهش می دهد

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: بهبود در کیفیت نان هزینه خانوارها را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدجواد عسکری در حاشیه« رویداد ملی احیای نان کامل »که امروز در استان اراک برگزار شد در جمع خبرنگاران ،گفت: ابتدا باید از این حرکت ارزشمند انجام شده در استان مرکزی تقدیر و تشکر کنم.



وی با بیان اینکه میزان تولید گندم و نان داخل مشخص است، ادامه داد: از سوی دیگر عمده مردم ما در سه وعده و یا حداقل در دو وعده نان مصرف می کنند بنابراین نان به هر میزان که مطلوب تر باشد، قطعا ذائقه مردم را تغییر خواهد داد.



رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه  خوشبختانه روش های، به زراعی و به نژادی خوبی برای افزایش ارزش نان گندم ایجاد شده است، ادامه داد: ما در گذشته مشکلاتی در زمینه ماندگاری نان داشتیم و خیلی مواقع هم شاهد از بین رفتن نان تولیدی بودیم آنهم به دلیل اینکه کیفیت مناسبی نداشت و یا به عنوان نان کامل نبود.



وی با بیان اینکه اتفاق رخ داده در استان مرکزی به چند دلیل حائز اهمیت است،  تاکید کرد: نخست اینکه این رویکرد مشکلات در بیماری ها و بروز امراض را کاهش می دهد و حتما در اقتصاد کشور تاثیرگذار خواهد بود.



وی با بیان اینکه بهبود کیفیت نان هزینه خانوارها را کاهش می دهد ، ادامه داد: نان با کیفیت نیاز فیزیولوژی بدن را تامین می کند و به دلیل حرکت ارزشمندی که صورت گرفته ما با جدیت در کمیسیون کشاورزی از این فرآیند حمایت خواهیم کرد و اعتقاد ما بر این است که این حرکت باید به کل کشور تعمیم داده شود. از این رو  دستگاه های کل کشور ، استانداران و مسئولین سازمان جهاد کشاورزی و غله کل کشور و حتی مجموعه صمت در بخش ملی و استانی که عمدتا نانوایی ها زیر مجموعه آنهاست باید هماهنگی کنند تا یک فرهنگی سازی  مناسبی در راستای نان کامل صورت گرفته تا در نحوه مصرف، این فرهنگ سازی مبنا قرار گیرد.



وی تاکید کرد: ما نیز هر جا دیدیم که قانون در این بخش ایراد دارد حتما در اصلاح آن می کوشیم و اعتقادمان بر این است که این حرکت به کل کشور تعمیم داده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 362726
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار