خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/09 - 14:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
رحیمی​نسب:

به جای انتقال کارمندان به شهرها باید به فکر ایجاد زیرساخت بود

** مجلس هم به احتمال زیاد مخالف این موضوع است که کارکنان دولت را با اجبار به شهرستان‌ها منتقل کنیم چراکه به نظر می‌رسد این موضوع با قانون اساسی مغایرت داشته باشد.

رضا رحیمی نسب نماینده مردم خرم آباد در یادداشتی که در هفته نامه بامداد منتشر شده است تحلیل خود را از انتقال کارمندان به شهرستان ها ارائه کرد.

انتقال اجباری کارکنان دولت به شهرستان‌ها به نوعی لقمه را دور سر گرداندن است. تا شرایط اشتغال و زندگی را برای دیگر استان‌های کشور فراهم نکنیم این مهاجرت به پایتخت وجود خواهد داشت.

باید با ایجاد جاذبه و مراکز خدماتی مورد نیاز مانند بیمارستان‌ها، هتل‌ها، ورزشگاه‌ها و مجتمع‌های فرهنگی و غیره برای شهرستان‌ها که موجب پایداری جمعیت در شهرهای مبدا می‌شود، جلوی روند مهاجرت را گرفت. تا این موارد اجرایی نشود شک نکنید که این کار چرخاندن لقمه دور سر است. باید جاذبه‌ها را برای دیگر شهرها زیاد کنیم.

ما اعتقاد داریم که تهران‌های کشور را باید به 31 عدد افزایش دهیم. اگر این کار را انجام دهیم هم عدالت را ایجاد کرده‌ و رفاه و آسایش را برای همه کشور به وجود آورده‌ایم و هم از کارهایی که غیرمنطقی به نظر می‌رسند، صرف‌نظر می‌کنیم. اکنون این بحث باتوجه به آلودگی هوای کلانشهر‌ها همزمان با فصل سرما و پدیده وارونگی هوا، بار دیگر مطرح شده است. معمولاً در چنین مواردی دولت باید به صورت لایحه، برنامه‌ای به مجلس پیشنهاد دهد. یعنی دولت کاری انجام دهد و نتیجه آن‌را برای بررسی به مجلس ارائه دهد. در شرایط پیش آمده فعلی همه نظام و همه دستگاه‌ها از جمله دولت و مجلس باید دست به دست هم دهند و برنامه‌ریزی کنند و نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند.

روزانه تعداد زیادی خودرو تولید می‌شود که متأسفانه هیچ حساب و کتابی برای بررسی کیفیت خودروهای تولیدی و مسائل زیست محیطی و میزان آلایندگی هوا توسط آنها وجود ندارد. می‌توان با ایجاد صنایع جدید در استان‌های محروم از این انباشت آلودگی در شهرهای صنعتی کاست.

می‌بینیم که برخی استان‌ها مانند تهران، اراک یا قزوین از وجود صنایع اشباع شده‌اند و در مرحله انفجار هستند اما در عوض در استانی مانند لرستان نمی‌شود با تلسکوپ هم کارخانه‌ای در آن پیدا کرد. باید این کارخانه‌ها را توزیع کرد تا این رویه در کشور سر و سامانی بگیرد و صنایع بزرگ به صورت متوازن در استان‌های دیگر پخش شوند.

  • کد خبر : 32677
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار