خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/19 - 17:17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی,کمیسیون ها
راستینه در تشریح دستور کار کمیسیون فرهنگی مطرح کرد:

برگزاری سلسله برنامه‌های ترویج قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن نمایان شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی از حضور معاون امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: باید سلسله برنامه‌های ترویج قرآنی در طول سال داشته باشیم و خروجی آن برنامه‌ها در قالب چارچوب عملکرد یکساله در نمایشگاه خود را نشان دهد.

 احمد راستینه هفشجانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز(یکشنبه 19 فروردین ماه) کمیسیون فرهنگی، گفت: در جلسه امروز، معاون امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشته و گزارشی در خصوص برگزاری سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم ارائه کردند.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: در این نشست اهداف و دستاوردهای نمایشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ با توجه به جلسات و نشست‌هایی که در حاشیه نمایشگاه برگزارشد نکاتی مثبتی در قالب گزارش عملکرد درکمیسیون ارائه شد و نمایندگان پیشنهاداتی در خصوص برگزاری بهتر نمایشگاه مطرح کردند.

راستینه با اشاره به جزئیات و حواشی برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن، یادآور شد: موضوع عفاف و حجاب از مباحثی بود که در قالب تاکیدات قرآنی به نمایش گذاشته شده بود، در حدود سه میلیون نفر از نمایشگاه بین المللی قرآن تا به امروز بازدید داشتند. در این جلسه ایرادات نمایشگاه توسط اعضای کمیسیون فرهنگی مطرح شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه به ضرورت استمرار این نمایشگاه به صورت دوره ای در هر استان سفارش شده ، گفت: برای باز نشر تعالیم قرآنی پیشنهاد استمرار فعالیت نمایشگاه ارائه شد، ضرورت حضور موسسات قرآنی از سراسر کشور در قالب حضور موسسات برتر در نمایشگاه بین المللی کتاب از تاکیدات اعضای کمیسیون در این نشست بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی نبود سلسله نشست‌ها و برنامه ها را از ضعف‌های جدی برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن دانست و تاکید کرد: باید سلسله برنامه‌های ترویج قرآنی در طول سال داشته باشیم و خروجی آن برنامه‌ها در قالب چارچوب عملکرد یکساله در نمایشگاه خود را نشان دهد.

راستینه در پایان به ضرورت تمرکز زدایی برنامه های قرآنی تاکید و خاطرنشان کرد: نمایندگان باید کمک کنند موسسات توانمند در حوزه‌های قرآنی  کشور به گونه‌ای تکثیر شود که خروجی آنها منجر به اشاعه فعالیت فرامرزی موسسات ختم شود، با توجه به بستر سازی‌های مختلف در حوزه مجازی، تاکید به گسترش ارتباطات بین المللی در حوزه قرآنی از طریق فضای مجازی است مقرر شد نقاط قوت نمایشگاه تقویت و تلاش به رفع ضعف آن صورت پذیرد تا سال آینده نمایشگاه با ظرفیت بیشتر برگزار شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 376935
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار