خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/21 - 17:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مرادنیا:

بروکراسی پیچیده و مالیات سنگین مهمترین موانع کارآفرینان هستند

**نماینده مردم بیجار در مجلس بروکراسی پیچیده در استفاده از تسهیلات بانکی، موانع متعدد در جذب سرمایه بخش خصوصی و عدم رعایت شان و جایگاه نخبگان و فعالان اقتصادی را مهمترین مشکلات کارآفرینی در کشور ذکر کرد.

"بهمن مرادنیا" در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص دغدغه های مقام معظم رهبری که در دیدار با کارآفرینان ارائه فرمودند گفت: دهه عدالت و پیشرفت که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده باید به گونه ای باشد که شرایط برای پیشرفت کشور و حضور موثران و کارآفرینان اقتصادی به عنوان یک ضرورت فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: کارآفرین واقعی که سرمایه، اندیشه و عمرخود را برای توسعه کشور در طبق اخلاص قرار داده باید تنها دغدغه اش مسایل تولید، ایجاد اشتغال و افزایش تولید ناخالص داخلی باشد نه مسایل حاشیه ای مرتبط با کار و تولید.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه گفت: متاسفانه بسیاری از کارآفرینان پس از ورود به دایره سرمایه گذاری و تولید کشور به دلیل تعدد پیچ وخم های بروکراسی اداری و تنگناهای آن با مشکلات متعددی مواجه می شوند و همین امرسرخوردگی و رکود را برای آنان رقم می زند.
این نماینده مجلس یادآور شد: وجود مالیات های سنگین از دیگر مواردی است که سبب به رکود کشیده شدن کارآفرینی شده است؛ بنابراین لازمست این موضوع از سوی مسئولان وزارت اموراقتصادی و دارایی مورد بازنگری دقیق قرار گیرد.
مرادنیا خاطرنشان کرد: به نظر می رسد وقت آن رسیده دولت و مجلس برای کارآفرینان واقعی که سرمایه های کشور محسوب می شوند، طبقه بندی خاصی را قایل شوند تا براین اساس در استفاده از تسهیلات بانکی با مشکلاتی مواجه نشوند.

  • کد خبر : 27213
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار