خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/23 - 19:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده رشت:

برنج کاران عامل آفت محصول خود را سم نامرغوب می‌دانند

**نیمی از محصول برنج امسال برخی از شالیکاران گیلانی آفت‌زده است و نماینده مردم گیلان معتقد است که کشاورزان از کیفیت پایین آفت کش‌های وزارت جهاد کشاورزی گله دارند.

"حسن تامینی لیچانی"، در این باره به خبرگزاری خانه ملت گفت: گذشته از کاهش قیمت توافقی خرید برنج در برخی از موارد، آفت محصول برنج چنان بالاست که کشاورزان فقط نصف محصول شان سالم می ماند.

یکی از دلایل کاهش قیمت برنج را واردات بی رویه این محصول به کشور می دانند و دلیل این حجم واردات را نیز ایجاد تعادل خرید و فروش برنج در کشور پس از نقدی کردن یارانه هاست.

تامینی و دیگر نمایندگان شمال کشور که مردم حوزه انتخابیه آنها یکی از مهمترین محصولات تولیدی زمین های کشاورزی شان برنج است، هفته پیش در ساری جلسه ای برگزار کردند.

نماینده مردم رشت در این باره گفت: در این جلسه بر واردات متعادل این محصول تاکید و قرار شد برای جلوگیری از برهم خوردن بازار برنج پس از نقدی شدن یارانه ها توازنی میان خرید تضمینی برنج داخلی و واردات برنج خارجی به وجود آید.

بر اساس مصوبه هئیت دولت استفاده از برنج‌های خارجی در تمام وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های دولتی، انتظامی و سازمان‌ها و نهادها ممنوع شده و همه ارگان‌ها موظفند از برنج داخلی با کیفیت مطلوب مازندران استفاده کنند.

  • کد خبر : 24925
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار