خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/27 - 12:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
پاپری مقدم‌فرد خبرداد:

بررسی پیش‌نویس اصلاح قانون احزاب از خردادماه در کمیسیون شوراها

دبیرکمیسیون شورها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی از بررسی پیش نویس اصلاح قانون احزاب در اوایل خردادماه در این کمیسیون خبر داد.


"ایوب پاپری‌مقدم‎فرد" در گفت‎وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، در رابطه با اصلاح قانون احزاب ، گفت: "اسدالله بادامچیان" از سوی کمیسیون شوراها مسئول پیگیری این موضوع در کمیسیون ماده 10 احزاب بود و این طرح اخیراً به کمیسیون شوراها ارسال شده است.



نماینده مردم دشتستان در مجلس، افزود: به دلیل، وضعیت خاص بررسی بودجه و چندین طرح دیگر که در اولویت کار کمیسیون شوراها قرار داشت، هنوز پیش‎نویس اصلاح قانون احزاب، در کمیسیون شوراها بررسی نشده، اما احتمالا در اوایل خردادماه بررسی این طرح را آغاز می‌کنیم.



وی در رابطه با محورهای اصلی پیش‎‏نویس اصلاح قانون احزاب، گفت:  نحوه تشکیل، انحلال، اهداف، اساسنامه احزاب و همچنین موضوعاتی همچون تعیین محل رسیدگی به تخلفات احزاب، نحوه تعامل احزاب با دولت از جمله مواردی هستند که در این پیش‏نویس مطرح شده است.



کمیسیون ماده 10 احزاب، متشکل از نمایندگان سه قوه است و "حمیدرضا فولادگر"  نماینده مردم اصفهان و "اسدالله بادامچیان" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر دو عضو کمیسیون ماده ۱۰احزاب از سوی مجلس شورای اسلامی هستند.



تهیه پیش‎نویس اصلاح قانون احزاب، موضوعی دنباله‏دار است که بررسی آن از چند سال پیش در کمیسیون ماده 10 احزاب مطرح بود و اخیرا این کمیسیون پیش نویس اصلاح این قانون را به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس فرستاده است.

  • کد خبر : 47598
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار