خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/07 - 08:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
دردیدار نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی با رئیس جمهور صورت گرفت:

بررسی وضعیت اقلیت های مذهبی

**نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی با اشاره به جلسه خود با رئیس جمهور گفت: براساس بودجه سال گذشته باید 3 میلیارد تومان در اختیار اقلیت های مذهبی قرار می گرفت که تنها 1 میلیاردو 590 میلیون تومان از این بودجه اختصاص داده شد.

"یوناتن بت کلیا" نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه عصر روز یکشنبه با حضور در نهاد ریاست جمهوری با محمود احمدی نژاد دیدار کرد، گفت: در این دیدار در خصوص مشکلات جامعه اقلیت های مذهبی، کمک به حل مشکلات این جامعه، مسائل کلی جامعه اقلیت های مذهبی و همچنین در خصوص اجلاس اسقفان کلیسای شرق آشوری که در شهریورماه در ایران برگزار خواهد شد، با رئیس جمهور گفت و گو کردم.

وی افزود: در این دیدار مشکل بیماری کلیه یک شهروند آشوری را با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در میان گذاشتم، که ایشان دستور مساعدت جهت پیوند کلیه این شهروند را صادر کردند.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی گفت: مطابق مصوبه مجلس در سال گذشته سه میلیارد تومان باید برای مسایل فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در اختیار جامعه اقلیت های مذهبی قرار می گرفت که تنها یک میلیارد و 590 میلیون تومان از این بودجه اختصاص داده شد که این موضوع با گلایه ام روبرو شد اما رئیس جمهور قول دادند که همه بودجه سه میلیارد و 400 میلیون تومانی جامعه اقلیت های مذهبی در سال جاری اختصاص داده شود.

بت کلیا گفت: همچنین از رئیس جمهور خواستم که با جامعه اقلیت های مذهبی به خصوص اقلیت های آشوری دیدار کند که ایشان هم قول دادند تا در آینده این دیدار به مناسبتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار اجلاس اسقفان کلیسای شرق آشوری 19 شهریور در تهران برگزار می شود، گفت: عالیجناب پاتریارک مادرنخواه چهارم رئیس جهانی کلیسای شرق آشوری به اتفاق شش اسقف از کشورهای هندوستان، سوریه، عراق، سوئد و امریکا در این اجلاس شرکت خواهند کرد که در اجلاس مذکور کشیشی از ایران ارتقاء مقام خواهد یافت و این کشیش مسئولیت کلیسای شرق آشوری در ایران را به عهده خواهد گرفت.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی افزود: یکی از برنامه های ما در این اجلاس اینست که به همراه عالیجناب پاتریارک برای معرفی اسقف ایران با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دیدار کنیم که آقای احمدی نژاد پس از اطلاع از این موضوع استقبال کردند.

علاوه بر بت کلیا، گیورک وارطان نماینده مسیحیان ارامنه شمال کشور، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان، روبرت بیگدلیان نماینده مسیحیان ارامنه جنوب و سیامک مره صدق نماینده کلیمیان پنج نماینده اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی هستند.

  • کد خبر : 23457
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار