خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/14 - 19:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عثمانی خبر داد:

بررسی واگذاری سایپا به سایپا در شورای رقابت

عضو شورای رقابت قانون خصوصی‌سازی از بررسی موضوع واگذاری سایپا به شرکت سرمایه‌گذاری سایپا (یعنی خودش) در نشست فردا عصر این شورا خبر داد.


"محمدقسیم عثمانی"در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به حساسیت مجلس در موضوع قانون خصوصی‌سازی از نشست شورای رقابت برای بررسی واگذاری سایپا به شرکت سرمایه‌گذاری سایپا خبر داد و گفت: فردا ( یکشنبه 15 اسفند) شورای رقابت در نشستی موضوع واگذاری شرکت سایپا به شرکت سرمایه‌گذاری سایپا (یعنی خودش) را بررسی می‌کند.



نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شورای رقابت به زودی در مورد رعایت شدن یا نادیده گرفتن اصل رقابت در واگذاری سایپا به بخش خصوصی تصمیم‌گیری می‌کند، گفت: اصل در واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی رعایت شرایط رقابت است و چنانچه شورای رقابت مستنداتی مبنی بر رعایت نشدن رقابت در واگذاری‌ها و یا مدرکی برای اثبات تبانی در واگذاری پیدا کند آن واگذاری را لغو می‌کند.



عضو شورای رقابت قانون خصوصی‌سازی همچنین، افزود: شورا با جدیت و دقت نظر تمام موضوع واگذاری سایپا را بررسی می‌کند و اگر مستنداتی مبنی بر تبانی در واگذاری این شرکت پیدا کند، مطمئنا رأی بر لغو این واگذاری می‌دهد.



واگذاری بلوک 18 درصدی سایپا به شرکت سرمایه‌گذاری سایپا که از زیرمجموعه‌های خود این شرکت خودروسازی به شمار می رود، از زمان رسمی شدن این واگذاری واکنش‌های بسیاری را برانگیخته است. در همین زمینه "حمیدرضافولادگر"رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ورود شرکت‌های شبه دولتی به جریان خصوصی‌سازی نسبت به واگذاری سایپا به زیر مجموعه خودش انتقاد کرد و آن را موجب شکست خصوصی‌سازی در این شرکت خواند.



با حساسیت نشان دادن مجلس در مورد این واگذاری و شکایت برخی از خریداران که در رقابت با شرکت سرمایه گذاری سایپا ناکام مانده بودند، بررسی این واگذاری در دستور کار شورای رقابت قرار گرفت.



"مصطفی مطورزاده" نماینده مردم خرمشهر، "محمد قسیم عثمانی" نماینده مردم بوکان و "نادر قاضی‌پور" نماینده مردم ارومیه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی  که در شورای رقابت خصوصی‌سازی عضویت دارند را تشکیل می‌دهند.

  • کد خبر : 39843
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار