خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/05/15 - 16:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس انجام شد:

بررسی نحوه اجرای طرح پزشک خانواده با حضور مسئولان وزارت بهداشت و رفاه

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ در تشریح دستور نشست امروز کمیسیون٬ گفت: مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی و تعاون٬ کار و رفاه‌اجتماعی در نشست امروز حاضر و نحوه اجرای این طرح مورد بررسی قرار گرفت.


سلیمان عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ در تشریح دستور نشست امروز ( یکشنبه 15 مرداد) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ توضیح داد: در نشست امروز کمیسیون٬ مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی گزارشی را درباره پزشک خانواده و سیستم ارجاع ارائه کردند.



نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه مسئولان باید تمام جوانب و نواقص طرح پزشک خانواده را شناسایی و حل کنند٬ گفت: اجرای این طرح، عدالت را در بخش سلامت محقق می‌کند.



این نماینده مجلس نهم٬ بر لزوم اجرای هر چه سریع‌تر طرح پزشک خانواده تأکید کرد و افزود: با اجرای این طرح٬ خدمات درمانی کشور مدیریت می‌شود و مراجعات مستقیم مردم به پزشکان متخصص و فوق تخصص تنها با ارجاع به پزشک خانواده میسراست. به همین علت با محدود شدن مراجعات مردم به متخصصان، جلوی هزینه‌های بی‌مورد گرفته می‌شود.



سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ بهبود وضعیت سلامتی مردم کشور را ویژگی مهم برنامه پزشک خانواده شهری خواند و گفت: رویکرد پزشک خانواده پیشگیرانه است، در این برنامه هر چه افراد سالم‌تر باشند دریافتی پزشکان بیشتر است، در حالی که در سیستم فعلی هرچه مردم بیمارتر باشند درآمدها بیشتر می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 80359
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار