خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/22 - 16:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
شاهرخی در گفت وگو با خانه ملت:

بررسی مواد لایحه حمایت از خانواده در دستور کار شش مهر کمیسیون حقوقی

**رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: مجلس مواد 22، 23 و 24 لایحه حمایت از خانواده در دستور کار روز سه‌شنبه ششم مهرماه این کمیسیون قرار دارد.

"علی شاهرخی" نماینده کوهدشت در مجلس در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت با بیان اینکه کار بررسی لایحه حمایت از خانواده در صحن مجلس به پایان رسیده گفت: البته در بررسی این لایحه پنج ماده مراعا ماند و به کمیسیون ارجاع شد که تاکنون کمیسیون نظر خود را در باره 2 ماده اعلام و گزارش آنرا به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرد.

وی با بیان اینکه ماده 16 این لایحه در مورد اختلافات خانوادگی اقلیت های دینی و مذهبی شناخته شده در قانون اساسی بود، گفت: کمیسیون نظر داده که این اختلافات را مطابق قوانین این اقلیت ها بررسی شود. همچنین ماده دیگری در خصوص جاری شدن صیغه طلاق ایرانیان خارج از کشور و ثبت آن در همان کشور بود که کمیسیون نظر داده که با پیشنهاد وزارت خارجه و موافقت رئیس قوه قضائیه ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می کنند اگر با توافق بخواهند از هم جدا شوند به کنسولگری ایران مراجعه کرده و با طی مراحل قانونی، طلاق  خود را ثبت کنند و نیازی به مراجعه به ایران نداشته باشند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: سه ماده دیگر ارجاع شده همان مواد 22، 23 و 24 این لایحه بود که در چند جلسه بر روی محتوای آن بحث شد اما رای گیری بعمل نیامد و بررسی بیشتر آن به جلسه روز سه شنبه ششم مهرماه کمیسیون موکول شد.

شاهرخی با بیان اینکه این مواد در خصوص ثبت ازدواج موقت، تعدد زوجات و مهریه است، افزود: نمایندگان و اعضای کمیسیون پس از اخذ نظرات کارشناسی درباره این مواد تصمیم گیری خواهند کرد.

لایحه حمایت از خانواده در شهریور ماه به مدت سه هفته در دستور کار مجلس قرار داشت که مواد 22، 23 و 24 آن در خصوص ثبت ازدواج موقت و تعدد زوجات و مهریه است که علی لاریجانی رئیس مجلس برای بررسی بیشتر این مواد را به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع داد.

  • کد خبر : 27292
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار