خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/08 - 17:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد:

بررسی مشکلات سالمندان در کمیسیون بهداشت و درمان

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس از برگزاری جلسه بررسی مسایل و مشکلات سالمندان و راهکارهای برون رفت از این موضوع خبر داد.


"عبدالعزیز جمشیدزهی" درگفت وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir) اظهار داشت: در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مسایل و مشکلات سالمندان و فاصله‌ای که در خدمات‌دهی به این بخش در کشور با استانداردهای جهانی وجود دارد، بحث و بررسی شد.



نماینده مردم سراوان در مجلس گفت: اعضای انجمن سالمندان از کمبود و مشکلات مالی موجود بسیار گلایه‌مند بودند و خواستار کمک‌هایی از طرف مجلس برای رفع موانع کاری خود شدند.


عضو هیئت رییسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس اظهارداشت: انجمن سالمندان از نامشخص بودن موقعیت خود به دلیل اینکه آیا در زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارند یا سازمان بهزیستی گلایه‌مند بودند و خواستار تعیین تکلیف از سوی مجلس شدند.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه  طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۰۶ قانون مدیریت خدمات کشوری و الحاق یک تبصره به ماده ۱۰۷ قانون مذکور را مورد بررسی قرارداد.


جمشیدزهی یادآورشد: هدف از طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری و الحاق یک تبصره به ماده 107 این بود که حقوق بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی همانند گذشته جدای از بازنشستگان خدمات درمانی محاسبه شوند. 


 این نماینده مردم درمجلس تصریح کرد: طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری و الحاق یک تبصره به ماده 107  به تصویب نمایندگان نرسید و از دستور کار خارج شد.


ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشور بدین شرح است: مبنای محاسبه کسور بازنشستگی و برای محاسبه حقوق بازنشستگی کارمندان مشمول این قانون حقو ق ثابت به اضافه ماده ( 68 ) این قانون می‌باشد. «10» فوق العاده های مستمر و فوق العاده بند ماده 107 - به کارمندان مشمول این قانون که بازنشسته میشوند به ازاء هر سال خدمت یکماه آخرین حقوق و مزایای مستمر (تا سی سال) به اضافه وجوه مربوط به مرخصیهای ذخیره شده پرداخت خواهد شد.

آن قسمت از سابقه خدمت کارمند که در ازاء آن وجوه بازخریدی دریافت نموده اند از سنوات خدمتی که مشمول دریافت این وجوه می گردد کسر می‌شود. 
  • کد خبر : 49234
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار