خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/29 - 20:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نقوی‌حسینی تاکید کرد:

بررسی مسائل جاری حقوق‌بشر اسلامی در کمیسیون امنیت ملی

**سخنگوی کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی مسائل جاری حقوق‌بشر و حقوق‌بشر اسلامی در جلسه امروز کمیته متبوعش خبر داد.

به گزارش خانه ملت، نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، هجدهمین جلسه کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با شرکت اعضا و کارشناسان حقوق بشر وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) تشکیل و مسائل جاری حقوق‌بشر و حقوق بشر اسلامی مورد بحث قرار گرفت.
در این جلسه با توجه به اینکه در آستانه 14 مرداد ماه سالروز حقوق بشر اسلامی قرار داریم، اقدامات کنفرانس اسلامی و نقش جمهوری اسلامی در تهیه قطعنامه حقوق بشر اسلامی، پیگیری اقدامات لازم جهت تشکیل کمیسیون مستقل حقوق بشر اسلامی مورد بحث قرار گرفت.
نقوی‌حسینی سخنگوی کمیته اظهار داشت: اقدامات تروریستی اخیر در زاهدان و مشابه آن هر روز ‌در برخی کشورهای منطقه نشان از برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده تروریسم دولتی با حمایت قدرت‌های سلطه‌گر و زورگوی کشورهای غربی و سازمان‌های اطلاعاتی آنها در برخی از کشورهای ناامن همسایه شرقی کشورمان می‌دهد. امروز حقوق‌بشر در بسیاری از کشورهای قربانی تروریسم دولتی مورد حمایت آمریکا می‌شود و زنان و کودکان بی‌گناه جان خود را از دست می‌دهند.
وی در خاتمه تصریح کرد: کمیته حقوق‌بشر مجلس شورای اسلامی این نوع صریح از تضییع حقوق‌بشر از سوی کشورهای غربی را در دستور کار خود قرار داده تا چهره مزدورانه دولت‌های غربی حامی آن از جمله آمریکا را در افکار عمومی جهان افشا نماید و از حقوق‌بشر واقع دفاع نماید.

  • کد خبر : 22726
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار