خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/24 - 18:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
با حضور نماینده شورای نگهبان در کمیسیون شوراها صورت گرفت

بررسی قانون تقسیمات کشوری و ماده 77 قانون شهرداری‌ها

**ناصری سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی ضمن اشاره به حضور محمد سلیمی نماینده شورای نگهبان در جلسه امروز کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون به بررسی قانون تقسیمات کشوری و ماده 77 قانون شهرداری‌ها پرداختند.

"عبدالحسین ناصری" نماینده گرگان و آق قلا در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت ضمن بیان این موضوع که قانون تقسیمات کشوری از جانب شورای نگهبان مغایر با اصل 75 قانون اساسی شناخته شده بود، گفت: در جلسه امروز(یکشنبه) اعضا توانستند با انجام اصلاحاتی در مباحث مالی، تایید نماینده شورای نگهبان در رابطه با قانون تقسیمات کشوری را کسب کرده و زمینه را برای طرح مجدد این قانون در مجلس فراهم کنند.
ناصری در ادامه افزود: این طرح بار دیگر در صحن مجلس طرح خواهد شد و برای تصویب مجددا به شورای نگهبان فرستاده می‌شود.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی از عدم تایید ماده 77 قانون شهرداری‌ها توسط شورای نگهبان خبر داد و گفت: این ماده از جانب شورای نگهبان مغایر با اصل 100 قانون شناخته شده بود و جلسه امروز نیز نتوانست زمینه را برای تامین نظر شورای نگهبان فراهم کند.
ناصری گفت: در صورتی که نمایندگان بر طرح مجدد این ماده اصرار کنند، ماده 77 قانون شهرداری‌ها برای رای‌گیری بار دیگر در کمیسیون مطرح و برای بررسی‌های لازم به صحن فرستاده خواهد شد تا در صورت لزوم به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود.
وی در پایان افزود: بررسی و رای‌گیری در خصوص ماده 77 قانون شهرداری ها به جلسه هفته بعد کمیسیون موکول شده است.

  • کد خبر : 37961
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار