خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/09 - 10:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ابطحی خبر داد:

بررسی قانون انتخابات مجلس با حضور معاون سیاسی کشور در کمیسیون شوراها

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از حضور معاون سیاسی وزیر کشور در این کمیسیون برای توضیح درباره قانون انتخابات نهادقانونگذاری کشور خبرداد.


"سیدجواد ابطحی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) در تشریح جزئیات جلسه دیروز کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس، گفت: سید صولت مرتضوی، معاون سیاسی وزیر کشور با حضور در جلسه کمیسیون راجع به ابهامات قانون انتخابات مجلس صحبت کرد.



نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس تبصره ۳ ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس زمانی مدرک تحصیلی یک نماینده در زمان ثبت نام نامزده‌ها برای دوره بعد، یک مقطع تحصیلی بالا‌تر محسوب می‌شود که یک دوره چهار ساله تمام شده باشد.



وی افزود: از آنجا که زمان ثبت نام نامزد‌ها اواسط دوره هشتم است، بنابراین وکلای لیسانسه که تنها سابقه نمایندگی مجلس هشتم را در کارنامه دارند، دیگر نمی‌توانند برای دوره نهم مجلس ثبت نام کنند.



عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس اظهار کرد: برای رفع ابهام یاد شده مقرر شده تا جمعی از نمایندگان طرح استفساریه‌ای را در این زمینه تدوین و ارائه دهند تا فضای تصمیم گیری برای مجریان شفاف شود.



وی ادامه داد: کمیسیون شوراها درباره مدرک تحصیلی جانبازان و ایثارگران برای ثبت‌نام در انتخابات آتی مجلس نیز صلاح دید بنا به رویه گذشته عمل شود، به عبارت دیگر مجلس در این رابطه ورود نکند و شورای نگهبان همانند ادوار گذشته مدرک دانشگاهی ایثارگران را یک سطح بالا‌تر به حساب آورد.



به موجب تبصره ۳ ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می‌شود.

  • کد خبر : 49280
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار