خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/01 - 14:05
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
هفته پرکار کمیسیون عمران

بررسی علت افزایش کرایه حمل و نقل عمومی در کمیسیون عمران

نمایندگان کمیسیون عمران مجلس، این هفته افزون‌بر دعوت از وزیر نیرو، رئیس سازمان استاندارد و مسئولان صندوق توسعه ملی، میزبان برخی از مسئولان شهرداری، وزارت کشور و سازمان هواپیمایی کشور خواهند بود تا علت‌های افزایش نرخ حمل و نقل عمومی در کشور را بررسی کنند.


"نصرالله کمالیان" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) از برگزاری نشست کمیسیون عمران مجلس در روزهای یکشنبه (دوم مرداد) و سه‌شنبه (پنجم مرداد) خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون در نشست روز یکشنبه پس از بررسی اخبار و اطلاعات مربوط به این کمیسیون، بررسی طرح اصلاح ماده 48 قانون مالیات بر ارزش افزوده را که به عنوان کمیسیون فرعی در دستور کار کمیسیون عمران قرار گرفته است، بررسی می‌کنند.



نماینده مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی افزود: افزون‌بر این در نشست روز یکشنبه (دوم مرداد) بررسی و رأی‌گیری درباره طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران که از هفته‌های پیش در دستور کار کمیسیون قرار داشت، ادامه می‌یابد.



 



دعوت از رئیس سازمان استاندارد برای ارائه گزارش عملکرد



عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که آخرین دستور کار نشست روز یکشنبه کمیسیون عمران، استماع گزارش رئیس سازمان استاندارد خواهد بود، افزود: برزگری رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور روز یکشنبه ساعت 15:30 به کمیسیون عمران می‌آید تا در وقت یک ساعته‌‌ای که در اختیار او قرار می‌دهیم، گزارشی جامع از عملکرد خود و سازمان تحت مدیریتش ارائه کند.



 



بررسی موضوع سامان‌دهی گلزار شهدا در کمیسیون عمران



کمالیان از ادامه بررسی موضوع سامان‌دهی گلزار شهدا در کمیسیون عمران خبر داد و گفت: در نشست سه‌شنبه (پنجم مرداد) کمیسیون صنایع و معادن از مسئولان مرتبط با موضوع گلزار شهدا در استان تهران دعوت کرده‌ایم تا موضوع سامان‌دهی گلزار شهدا و طرح‌ها و پروژه‌های در حال انجام این حوزه را با حضور آنان بررسی و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.



 



بررسی علت افزایش قمیت حمل و نقل عمومی در کمیسیون صنایع و معادن



عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان این که برطرف کردن نگرانی‌های مردم درباره افزایش قیمت حمل و نقل عمومی، و تلاش برای مهار افزایش افسار گسیخته این قیمت‌ها در دستور کار کمیسیون عمران قرار دارد، از بررسی این موضوع در نشست روز سه‌شنبه (پنجم مرداد) خبر داد.



وی ادامه داد: هیئت رئیسه کمیسیون عمران با توجه به اهمیت موضوع حمل و نقل عمومی بررسی علت‌های افزایش نرخ بلیط وسایل حمل و نقل درون شهری و خطوط هوایی را در دستور کار سه شنبه کمیسیون قرار داده است.



وی همچنین افزود: در این نشست مسئولانی از وزارت کشور، شهرداری و سازمان هواپیمایی کشور حضور خواهند داشت.



 



بایدها و نبایدهای صندوق توسعه ملی در کمیسیون عمران



به گفته کمالیان، یکی دیگر از دستور کارهای روز سه شنبه (پنجم مرداد) کمیسیون عمران بررسی فعالیت‌های صندوق توسعه ملی است که کمیسیون عمران در این نوبت بایدها و نبایدهای برداشت از صندوق توسعه ملی را با حضور مسئولان مرتبط با این صندوق بررسی می‌کند و راهکارهای خود را برای بهره‌برداری هر چه بهتر از این صندوق ارائه می‌کند.



 



آخرین دستور، سئوال از وزیر نیرو



‌‌عضو کمیسیون عمران آخرین دستور این کمیسیون برای هفته اول مرداد را دعوت از وزیر نیرو اعلام کرد و گفت: وزیر نیرو روز سه‌شنبه (پنجم مرداد) در ساعات پایانی نشست کمیسیون عمران به محل برگزاری نشست‌های این کمیسیون می‌آید تا پاسخ‌گوی سئوال‌های مهرداد بائوج‌لاهوتی (نماینده مردم لنگرود)، حمیدرضا پشنگ (نماینده مردم خاش و میرجاوه) و عبدالرضا مرادی (نماینده مردم ممسنی و رستم) باشد.

  • کد خبر : 54576
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار