خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/21 - 17:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کوثری خبر داد:

بررسی طرح کاهش روابط با انگلیس در کمیسیون امنیت‌ملی

**نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح کاهش روابط با انگلیس پس تعطیلی مجلس در کمیسیون بررسی خواهد شد.

"اسماعیل کوثری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی طرح کاهش روابط با انگلیس را بررسی خواهد کرد، توضیح داد: پیش از این 35 نفر از نمایندگان مجلس طرحی در خصوص قطع روابط با انگلیس را به مجلس ارائه کرد که در نهایت با کارشناسی‌های انجام داده قوه مقننه با کاهش این روابط موافقت کرد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات و ری ادامه داد: این طرح با 4 تا 5 ماده هفت آینده در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار خواهد گرفت و پس از صویب در کمیسیون این طرح به صحن علنی و هیات رییسه مجلس ارجاع خواهیم داد.


"سایمون‌گس" سفیر انگلیس در تهران پس از مطرح شدن بررسی "طرح قطع رابطه با انگلیس" در قوه مقننه کشورمان، در اقدامی شتاب‌زده طی نامه‌ای به علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادعا کرد که کاهش روابط ایران با دولت انگلیس اسفبار خواهد بود.
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در پاسخ به نامه "سایمون‌گس"، اعلام کرد که "اکثر نمایندگان ملت بزرگ ایران بر لزوم کاهش سطح روابط دو کشور و حتی قطع رابطه تأکید دارند. "

  • کد خبر : 33480
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار