خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/04/07 - 16:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

بررسی خشکسالی استان فارس در کمیسیون کشاورزی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی از بررسی موضوع خشکسالی استان فارس و نحوه جبران خسارت‌های خشکسالی این استان در نشست امروز کمیسیون کشاورزی خبر داد و گفت: اعتباراتی برای جبران زیان‌های ناشی از خشکسالی در استان فارس در نظر گرفته شد و وزارت جهادکشاورزی موظف به پیگیری این موضوع در اسرع وقت شد.


"عیسی جعفری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) از بررسی موضوع خشکسالی استان فارس با حضور سرپرست استانداری این استان و معاونان وزارت نیرو و وزارت کشاورزی در نشست امروز (سه شنبه 7تیر) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خبر داد.



نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی، در توضیح نشست امروز کمیسیون کشاورزی، گفت: نشست امروز قراربود با حضور وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شود که با غیبت این دو وزیر معاونان آنها در کمیسیون حاضر شدند و موضوع خشکسالی استان فارس با حضور نمایندگان این استان و سرپرست استانداری فارس بررسی شد.



سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که در این جلسه وزارت کشاورزی مکلف به تأمین اعتبار برای جبران زیان‌های ناشی از خشکسالی در استان فارس شد، افزود: بر اساس تصمیمی که در نشست امروز گرفته شد، افزون‌بر کمک وزارت کشاورزی به کشاورزان استان فارس، مقرر شد تا از محل منابع مربوط به جبران زیان‌های خشکسالی نیز منابعی در اختیار کشاورزان این استان قرار گیرد.



بر اثر خشکسالی‌های چندسال اخیر در استان فارس بسیاری از باغات مرکبات و انجیرستان‌های این استان خشک شده‌اند و سطح تولید محصولات کشاورزی در این استان به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

  • کد خبر : 52635
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار