خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1392/07/02 - 18:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسین زاده جلسه کمیسیون عمران را تشریح کرد:

بررسی حادثه خروج هواپیمای کرمان – مدینه،اولویت اصلی کمیسیون عمران

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به حادثه خروج هواپیمای کرمان – مدینه از باند فرودگاه، گفت: هر جلسه‌ای که در کمیسیون عمران برگزار می‌شود اعضای این کمیسیون اخبار روز کشور را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند، که حادثه روز گذشته هواپیمای کرمان - مدینه نیز در اولویت کاری کمیسیون عمران بوده و مکاتبات آن نیز با وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.


عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروزکمیسیون عمران مجلس، گفت: در جلسه امروز (سه‌شنبه 2 مهر) کمیسیون عمران مجلس، طرح ساخت مساجد و اماکن مذهبی بین راهی، طرح جمعیت که از کمیسیون بهداشت به کمیسیون عمران ارجاع شده بود و همچنین طرح تملک اراضی شهرداری‌ها مورد بررسی قرار گرفت.



نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، افزود: بندهایی از کلیات سه طرح مذکور در کمیسیون عمران مجلس، تصویب و چندین موضوع نیز به کمیته‌های مذکور ارجاع شدند.



وی تصریح کرد: در طرح تملک اراضی شهرداری‌ها، برخی پیگیری‌های قانونی انجام شد تا شهرداری‌ بتواند بخشی از درآمدزایی خود را از محل تملک اراضی تامین کند که در این مورد نگاه شهرداری و وزارت راه و شهرسازی با یکدیگر متفاوت است، لذا برای رفع ابهام تملک اراضی، این موضوع به کمیته مسکن و شهرسازی کمیسیون عمران ارجاع شد.



حسین زاده اظهار کرد: مدیریت ساخت مساجد و اماکن مذهبی بین راهی موضوع دیگری بود که در کمیسیون عمران مجلس، مورد بررسی قرار گرفت، که مواد دیگری به آن اضافه و برخی مواد نیز اصلاح گردید.



این نماینده مردم در مجلس نهم، در مورد طرح جمعیت، ارجاع شده توسط کمیسیون بهداشت به کمیسیون عمران، عنوان کرد: برخی مواد این طرح به متاهلین دانشگاهی مربوط بود که می‌توانند از خوابگاه‌های دانشگاهی بهره‌مند شوند، اما ابهاماتی نیز در این طرح وجود داشت، منجمله در برخی مواد و تبصره‌های آن وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، علوم، تحقیقات و فن آوری و بهداشت باید برای دانشجویان متاهل مسکن ایجاد کنند.



وی در ادامه تصریح کرد: در طرح ساخت مسکن برای دانشجویان متاهل بخش غیر دولتی مکلف به ایجاد خوابگاه دانشجویی شده بود که این امر امکان پذیر نیست، چراکه بخش غیر دولتی را نمی‌توان مکلف کرد که برای ساخت خوابگاه دانشجویی تامین اعتبار کند.



نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس، افزود: اعتبار ساخت خوابگاه‌ دانشجویان متاهل، از بودجه مسکن مهر در نظر گرفته شده بود که این امر نیز از ابهامات طرح جمعیت در کمیسیون عمران محسوب می‌شد، که تمامی این موارد نیز به کمیته مسکن و شهرسازی کمیسیون ارجاع شدند.



نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، در مورد حادثه خروج هواپیمای کرمان – مدینه که از باند فرودگاه خارج شده بود، خاطر نشان کرد: هر جلسه‌ای که در کمیسیون عمران برگزار می‌شود اعضای این کمیسیون اخبار روز کشور را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند، که حادثه روز گذشته هواپیمای کرمان - مدینه نیز در اولویت کاری کمیسیون عمران بوده و مکاتبات آن نیز با وزارت راه و شهرسازی انجام شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 111381
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار