خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/13 - 17:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کرمی راد خبر داد:

بررسی تلاش بیگانگان برای جعل نام خلیج فارس در نشست کمیسیون امنیت‌ملی در بندرعباس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزاری نشست بندرعباس را در ادامه روند برگزاری کنفرانس‌های تخصصی کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد و افزود: در چارچوب رسیدگی به موضوع مرزها و مناطق حاشیه‌ای نشست خلیج‌فارس در نیمه دوم اردیبهشت برگزار می‌شود.


"محمد کرمی­راد" در گفت­وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، با بیان این که تا پیش از این در همین راستا نشست تخصصی دریای خزر را داشته­ایم در توضیح دلائل نشست خلیج فارس گفت: این نشست از جمله مصوبات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است و در ادامه برگزاری نشست­های تخصصی در این حوزه در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.



نماینده مردم کرمانشاه با تاکید بر این که این نشست به لحاظ تاریخی و پیشینه کهن منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بررسی وضعیت منطقه از نظر تاریخی، جغرافیایی، سیاسی، فرهنگی و الزامات مربوط به تعهدات کنوانسیون­ها و مقررات بین­المللی و حقوقی که در خلیج فارس مطرح است از موضوعات مورد بررسی در این نشست 2 روزه خواهد بود.



او موضوع جعل نام خلیج فارس از سوی شورای همکاری خلیج فارس و با تحریک بیگانگان را نوعی بی‌‎ادبی سیاسی خواند و تصریح کرد: رسیدگی به این موضوع  از دیگر اولویت‌ها در نشست مذکور است.



وی در پایان به بررسی موضوعات تخصصی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این نشست اشاره کرد و افزود: بحث مربوط به نیروهای مسلح، موضوعات مرزی و امنیتی و تاثیرات متقابل آن از دیگر موضوعات قابل بررسی در این نشست است.

  • کد خبر : 45995
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار