خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/26 - 18:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون کشاورزی از جلسه امروز این کمیسیون خبر داد:

بررسی تفاهم‌نامه ایران و چین در خصوص قرنطینه گیاهی

**سخنگوی کمیسیون کشاورزی از بررسی تفاهم‌نامه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در خصوص قرنطینه مواد گیاهی وارداتی و همچنین بررسی تعداد و نحوه استخدام ناظرین محصولات کاربردی کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

"عیسی جعفری" سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، گفت: با توجه به حجم بالای مبادلات ما با کشور چین بخصوص در زمینه محصولات گیاهی، امروز لایحه‌ای در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن دو کشور جهت اطمینان از سلامت و کیفیت محصولات گیاهی موظف به قرنیطنه این محصولات در زمان واردات می‌شوند.
نماینده مردم کبودراهنگ و بهار همچنین از بررسی موضوع استخدام ناظرین گندم در جلسه امروز خبر داد و گفت: مجلس اخیرا طرحی یک فوریتی در ارتباط با استخدام ناظرین گندم در سراسر کشور داشت که این موضوع امروز در کمیسیون کشاورزی مطرح شد و در مورد چگونگی استخدام این افراد بحث شد که در ‌‌نهایت تغییراتی در چگونگی و تعداد استخدام این افراد صورت گرفت.
جعفری در تشریح این موضوع گفت: ناظرین گندم افرادی هستند که از مرحله کاشت تا برداشت گندم در کنار کشاورزان قرار می‌گیرند و آن‌ها را در مورد نگهداری از این محصول یاری می‌دهند، البته در این زمینه کار‌شناسان دیگری هم وجود دارند که در مورد محصولات کاربردی دیگر مانند برنج و جو این خدمات را ارئه می‌دهند و ما برای جلوگیری از تبعیض آنان را نیز مشمول این طرح قرار دادیم.
وی همچنین افزود: در پیشنهاد کمیسیون مقرر شد افرادی که دارای دو سال تجربه کار در این زمینه هستند مشمول این طرح بشوند و سقف تعداد کارشناسانی که برای استخدام در این طرح مد نظر قرار گرفته بودند نیز از ۴ هزار نفر به ۱۰ هزار نفر افزایش یافت تا هم عدالت در مورد ناظرین محصولات مختلف رعایت شود و هم کار‌شناسان مجرب برای بهبود کیفیت تولید محصولات کشاورزی در خدمت کشور قرار گیرند.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: این طرح مستند به قانون مدیریت خدمات کشوری شد تا اولویت استخدام در وزارتخانه‌هایی که به نیروی کار مربوط به این حوزه نیاز دارند، استخدام این ناظرین باشد.

  • کد خبر : 35847
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار