خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/20 - 17:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حیدری دستنایی خبر داد:

بررسی تعطیلی پنج‌شنبه مدارس ابتدایی در جلسه آینده شورای عالی آموزش

**عضو ناظر شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه میان معلمان ابتدایی و دیگر مقاطع تحصیلی تبعیضات زیادی وجود دارد گفت: شاید بتوان با تعطیل نمودن پنج‌شنبه برای مدارس ابتدایی بخشی از این تبعیضات را رفع کرد.

"نورالله حیدری دستنایی" در گفتگو با خبرنگار خانه ملت در خصوص تصمیمات گرفته شده در آخرین جلسه برگزار شده شورای عالی آموزش و پروش گفت: در این جلسات در خصوص تغییر طرح نظام آموزشی صحبت های شد که باید با جمع بندی میان نظرات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی به نتیجه ای برسیم.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: گویا قرار است در جلسه آینده این شورا در خصوص تعطیلی پنج شنبه مدارس ابتدایی تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه این موضوع هرچند وقت یک بار مطرح می شود اما هیچ وقت در خصوص آن تصمیم گیری جدی نمی شود، گفت: تبعیضات ناروا میان معلمان مقاطع مختلف تحصیلی زیاد است که باید رفع شود، با وجود اینکه که کار معلمان ابتدایی بسیار سخت تر از مقاطع دیگر است اما مزایایی که این معلمان در مقایسه با دیگر معلمان در مقاطع راهنمایی و دبیرستان دارند، بسیار کم و ناچیز است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: سیستم کار معلمان ابتدایی بسیار دشوار است و معلمانی که در این مقطع تدریس می کنند باید هفته ای 28 ساعت کار کنند در صورتی که معلمان راهنمایی و دبیرستان در طول هفته 24 ساعت کار می کند.

حیدری ادامه داد: همچنین از نظر شان و منزلت و مزایای مادی میان معلمان مقاطع دبیرستان و راهنمایی با معلمان دبستان تبعیض قایل می شوند.

وی خاطر نشان کرد:شاید بتوان با کاهش ساعت کاری و تعطیل کردن روز پنج شنبه  بخشی از این تبعیضات را از میان برد که البته باید مراقب بود این کار موجب لطمه دیدن وضعیت آموزشی و تحصیل دانش آموزان ابتدایی نشود.

  • کد خبر : 35451
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار