خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/10 - 18:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسینی خبر داد:

بررسی بودجه وزارت نفت با حضور میرکاظمی در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی از بررسی بودجه وزارت نفت با حضور وزیر نفت و کارشناسان حوزه نفت در نشست امروز بعد از ظهر این کمیسیون خبر داد و گفت: دولت در تدوین بودجه 90 خلاف قانون برنامه پنجم عمل کرده است.


"عماد حسینی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت از بررسی اعتبارات مربوط به حوزه وزارت نفت در لایحه بودجه 90 طی نشست امروز کمیسیون انرژی خبر داد و گفت: در نشست امروز (سه شنبه 10 اسفند) که با حضور میرکاظمی وزیر نیرو و جمعی از کارشناسان حوزه نفت برگزار شد، بایدها و نبایدهایی را که دولت در تدوین بودجه بخش نفت در لایحه بودجه 90 باید مدنظر قرار می داد مورد بحث قرار گرفت و مشخص شد که دولت در تدوین بودجه بخش نفت خلاف قانون برنامه پنجم توسعه عمل کرده است.



نماینده مردم قروه و دهگلان همچنین افزود: طبق قانون برنامه پنجم توسعه باید 10 درصد از عواید فروش نفت کشور برای گسترش سطح تولید انرژی تنها به سه بخش توسعه میادین مشترک، تولید صیانتی و جمع آوری گازهای همراه اختصاص پیدا می کرد، اما دولت در رویکری خلاف برنامه پنجم این مقدار را به کل حوزه وزارت نفت تسری داده است و این خلاف قانون برنامه پنجم است.



سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز این کمیسیون، تصریح کرد: نظر اعضای کمیسیون در نشست امروز همانطور که برای وزیر هم مطرح شد نسبت به شکل فعلی بودجه بخش نفت منفی است و نمایندگان معتقدند اهداف برنامه پنجم و دغدغه هایی که مجلس برای سرمایه گذاری در حوزه نفت و رشد برداشت از منابع نفتی دارد، برآورده نمی‌شود.



بر اساس ماده 229 برنامه پنجم توسعه وزارت نفت مکلف است سالانه 10 درصد از ارزش نفت خام و میعانات گازی تولیدی را برای برداشت صیانتی از مخازن نفتی موجود، افزایش تولید گاز طبیعی و توسعه برداشت از میادین مشترک گازی هزینه کند.

  • کد خبر : 39469
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار