خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/08 - 19:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه امروز کمیسیون شوراها صورت گرفت؛

بررسی بند 25 و 33 ماده واحده لایحه بودجه سال 90

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از بررسی بند 25 و 33 ماده واحده لایحه بودجه سال 90 از سوی اعضای کمیسیون شوراها در جلسه امروز- یکشنبه- کمیسیون خبر داد.


"عبدالحسین ناصری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، گفت: بند 25 و 33 ماده واحده لایحه بودجه سال 90 از جانب هیأت رییسه برای بررسی به کمیسیون شوراها ارجاع داده شده بود.



نماینده مردم گرگان و آق قلا در ادامه افزود: براساس بند 25 ماده واحده کارخانه‌هایی که موجب تخریب محیط زیست می‌شوند، علاوه بر پرداخت عوارض می‌توانند از منابع مالی خود برای جبران آلودگی‌های ایجاد شده، بهره ببرند.



ناصری در پایان تأکید کرد: در جلسه امروز مقرر شد تا این دو بند در جلسات بعدی کمیسیون شوراها مورد بررسی قرار بگیرند.



براساس بند 25 ماده واحده لایحه بودجه 90 کل کشور، شرکت‌های موضوع ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری که فعالیت آنها موجب آلودگی و تخریب محیط زیست است، به ویژه شرکت‌های فعال در امور نفت و گاز مکلفند علاوه بر عوارض آلایندگی پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعتبارات لازم برای جلوگیری و جبران آلودگی‌های زیست محیطی را از محل منابع خود و با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و تائید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور هزینه نمایند.



در بند 33 ماده واحده نیز اشاره شده است که اجرای ماده( 6) قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور و ماده ( 17 ) آیین نامه اجرایی آن، وزارت امور اقتصادی ودارایی(خزانه داری کل) مکلف است با نظر معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در صورت عدم پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی کشور از سرجمع اعتبارات مربوط به درآمد کل شهرداری‌ها (از جمله سهم عوارض شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده) نسبت به پرداخت آن از محل اعتبارات متمرکز مربوط به شهرداری‌ها رأساً اقدام نماید.

  • کد خبر : 39192
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار