خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/11 - 20:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جریان سفر یک روز اعضای کمیسیون فرهنگی به استان قم مطرح شد:

بررسی الزامات پیوست فرهنگی سرآغازی نو برای کمیسیون فرهنگی است

در سفر یک روز اعضای کمیسیون فرهنگی به استان قم دغدغه‌های فرهنگی و هنری این استان مورد بررسی قرار گرفت.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزارى خانه ملت در تشریح سفر یک روزه  اعضاى کمیسیون فرهنگی به استان قم گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی در سفر یک روزه خود به استان قم نشستی با مرکز تحقیقات و تولید نرم افزار حوزه علمیه قم داشتند و از نزدیک در جریان عملکرد این مرکز فرهنگی قرار گرفتند؛ تولیداتی نظیر نرم افزاری، آموزش‌های قرآنی و مباحث مربوط به احادیث کلام، فلسفه و حکمت از جمله اقدامات این موسسه است که در یک گزارش کامل از سوی این مرکز ارائه شد، در ادامه این نشست مسئولان این موسسه  مشکلات و نیازهای خود را مطرح نمودند.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون در این  سفر یک روزه دیداری با آیت الله حسین نوری همدانی و آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید داشتند، در این نشست ها گزارشی از اهم برنامه‌های کمیسیون فرهنگی از طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و فضای مجازی ارائه شد و همچنین جزئیاتی از پیوست فرهنگی در این دیدارها مورد بررسی قرار گرفت؛ در ادامه مراجع تقلید نظرات خود را در خصوص برنامه‌ها و عملکرد کمیسیون فرهنگی عنوان کردند و همچنین جزئیاتی از برنامه هاى صدا و سیما مورد بررسی قرار دادند. 



منتظرى تصریح کرد: همچنین در جریان این سفر اعضای کمیسیون فرهنگی با اعضای مرکز تحقیقات و پژوهش اسلامی قم دیدار داشتند و گزارشی از تولیدات و تلاش‌های این مرکز فرهنگى ارائه شد. در ادامه جلسه‌ای با محققان و پژوهشگران در حوزه پیوست فرهنگی برگزار شد و  الزامات قانون‌گذاری در خصوص پیوست فرهنگی و بایسته‌های آن مطرح و مقرر گردید از پژوهش و یافته های تحقیقی آنها در برنامه‌های کمیسیون فرهنگی استفاده کنیم.



وی ادامه داد: نشست هم اندیشی بررسی الزامات  پیوست فرهنگی از طرف مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم برگزار شد، این نشست تحولی نو و  سرآغاز خوبی برای کمیسیون و نقشه راهی برای برنامه های فرهنگی است.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی گفت: در ادامه این سفر؛ کمیسیون فرهنگی دیداری با مسئولان موسسه فرهنگی سیره شهدا  داشتند این موسسه آثار و میراث به یاد ماندنی شهدا را در قالب وصیت نامه و کتاب‌های به جا مانده  جمع آوری می‌کند و در قالب آثار مکتوب  چاپ و منتشر می‌کنند و همچنین از اقدامات مهم آنها تربیت راوی از بین نوجوانان است،  آموزش نوجوانان به عنوان مبلغان می‌توانند زمینه انتشار آموزه های دینی و اخلاقی افزایش دهد،  از دیگر اقدامات موسسه فرهنگی سیره شهدا قم نشر کتب موضوعی در مورد کودکان و نوجوانان است. /



پایان پیام

  • کد خبر : 330336
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار