خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/07/05 - 17:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

بررسی افزایش بودجه دانشگاه‌های فنی‌وحرفه در کمیسیون آموزش و تحقیقات

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: در بودجه سال 91 اعتبار کافی و مناسبی برای تجهیز امکانات دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته خواهد شد و به نوعی بودجه‌ای این دانشگاه‌ها افزایش خواهد یافت.


سعدالله نصیری قیداری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی خانه ملت www.icana.ir در رابطه با جلسه امروز کمیسیون  آموزش و تحقیقات تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد در بودجه سال 91 اعتبار کافی و مناسبی برای تجهیز امکانات دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شود زیرا آموزش مهارت‌های عملی به دانشجویان این دانشگاه مستلزم تامین بودجه بیشتری است.



نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین بنا شد مساله انتقال حق‌التدریس‌های آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای از وزارت آموزش و پرورش به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.



وی افزود: در عین حال باید دانشکده‌های فنی وحرفه‌ای که در وزارت علوم از نظر برنامه، اساسنامه و تشکیلات و بخصوص از نظر محتوای دروس پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشند زیرا این دانشکده در راستای تربیت نیروهای فنی و مهارتی فعالیت می کند و به همین دلیل بر روی آن حساسیت بیشتری وجود دارد.



نماینده مردم در مجلس درباره ساختار هیات علمی این دانشکده‌ها بیان کرد: ساختار هیات علمی و استخدام اعضای هیئت علمی این دانشکده‌ها باید با دانشگاه‌های متعارف کشور، متفاوت باشد زیرا آنها باید مدام کار عملی کنند و نباید فقط به تدریس بپردازند بلکه باید صاحب مهارت وعلاقه‌مند به کاری عملی نیز باشند .



نصیری قیداری گفت: در این راه باید از تجربیات کشورهایی چون آلمان نیز استفاده کرد و این تجربیات را در راه پیشبرد برنامه‌ها و اهداف الگو قرار داد.



 در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارشی از وضعیت دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای و انتقال دانشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای از وزارت آموزش و پرورش به وزارت علوم با حضور معاون اداری مالی وزارت علوم، معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش، معاون پارلمانی این دو وزارتخانه و برخی از کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، قرائت شد.

  • کد خبر : 59466
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم