خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/21 - 16:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه روز گذشته کارگروه آموزش و پرورش صورت گرفت؛

بررسی اختلاف‌های میان آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی

**در جلسه کارگروه آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، اختلاف‌های میان آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در زمینه کودکان پیش دبستانی بررسی شد.

"نورالله حیدری‌دستنایی" عضو کارگروه آموزش و پرورش در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به جلسه روز گذشته این کارگروه اظهار کرد: سال گذشته قانونی تصویب شد که طی آن مسئولیت گروه‌های سنی چهار و پنج ساله که در مقطع پیش‌دبستانی هستند، از سازمان بهزیستی به آموزش و پرورش واگذار شد.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس، افزود: بهزیستی نیز می‌تواند در کنار آموزش و پرورش نقش مکمل را داشته باشد؛ اما متاسفانه این قانون تاکنون اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه این موضوع اختلاف‌های زیادی را میان بهزیستی و آموزش و پرورش به وجود آورده است، گفت: آنها در جلسه‌هایی که با یکدیگر و مجلس داشتند به توافق نرسیدند و حتی مجلس نیز در این زمینه وساطت کرد؛ اما به یک نتیجه مشخص نرسیدند.

حیدری تاکید کرد: نظر کمیته این است که قانون باید اجرا شود؛ اما این جریان‌ها مشکلاتی را در بخش اجرا به وجود آورده است.

وی با بیان این مطلب که این مسئله باید هرچه زودتر حل شود، افزود: حداکثر  2 ماه به مرکز پژوهش‌ها و سایر دستگاه‌های مربوطه اجرایی فرصت داده شد تا راه‌های برون رفت از این مسئله را پیدا و به کارگروه ارائه کنند که اگر این قانون مشکل داشت در قالب طرح مطرح و اصلاح شود و اگر هم نداشت باید اجرا شود.

  • کد خبر : 29381
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار