خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/14 - 10:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

برای رفع مشکل باغداران هیچ کاری انجام نشده است

**محمد سقایی، نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در یادداشتی برای روزنامه خبرجنوب به بررسی مشکلات باغداران پرداخت.

 اکثر جمعیت حوزه انتخابی استهبان و نی‌ریز را کشاورزان تشکیل می‌دهند.

در این حوزه انتخابی بالغ بر 40 هزار هکتار باغ وجود دارد و 85 درصد مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم از کشاورزی گذران زندگی می‌کنند. انجیرستان این حوزه انتخابی به نوعی در دنیا بی‌نظیر و مثال‌زدنی است، اما همه این‌ها در خشکسالی‌های پیاپی شیراز به شدت در معرض خطر آسیب و نابودی قرار گرفته‌اند.

شدت این خشکسالی به حدی بوده که برای جلوگیری از بحرانی شدن اوضاع بلافاصله جلسات متعددی با مسئولان استانی برگزار شد و دیدارهایی نیز با استاندار فارس صورت گرفت. به اصرار ما و درخواست کشاورزان، وزیر کشاورزی هم برای بازدید از میزان خسارات به بار آمده به این حوزه انتخابی سفر کرد و از نزدیک با وضعیت آشنا شد.

 اما حاصل همه این دیدارها برای کشاورزان چه بوده است جز چند تراکتور و حفر یکی- دو حلقه چاه؟ متأسفانه با وجود اینکه وزیر کشاورزی در جمع مردم وعده رسیدگی به مشکلات را دادند، اما در عمل این اتفاق آن‌گونه که کشاورزان انتظار داشتند، نیفتاد.

وظیفه ما به عنوان نمایندگان این مردم و مسئولان اجرایی کشور این است که بیش از این‌ها به فکر رفع مشکلات مردم باشیم و آسیب‌های آن‌ها را جدی‌تر بگیریم. این تنها درخواست مردم و به‌ویژه قشر زحمت‌کش کشاورز است که متأسفانه قدمی جدی در این حوزه برنداشته‌ایم.

  • کد خبر : 26842
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم