خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/12 - 11:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حجازی:

باید مشکلات حقوقی کارگران کارخانه سامی کوهی حل شود

**نماینده مردم همدان از حل و فصل مشکلات کارگران کارخانه سامی کوهی در استان همدان خبر داد.

"سید محمد کاظم حجازی" در گفت‌وگو با خبرنگار همدان‌پیام با اعلام این خبر گفت: حدود هشت سال است که فعالیت این کارخانه متوقف شده است و با بسته شدن آن 150 نفر از کارگران کارخانه هنوز حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. با متوقف شدن فعالیت کارخانه مبنای آن به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: کارگران برای دریافت حق و حقوقشان بارها اقدام کرده‌اند اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند. در سفر اولی که هئیت دولت به استان همدان داشتند رئیس‌جمهور محترم مصوب کردند تا وزارت رفاه و امور اجتماعی حق و حقوق کارگران را به صورت حقوق بازنشستگی به آنها پرداخت کنند اما این امر محقق نشد، در سفر سومی هم که هیأت دولت به این استان داشتند با توجه به گلایه‌هایی که اهالی کارخانه کردند رئیس‌جمهور از وزیر رفاه خواستند تا حل و فصل این مشکل را در دستور کار قرار دهند.

حجازی در ادامه گفت: سؤال من از وزیر رفاه این است که برای حل مشکل کارگران تا به حال چه اقدامی انجام شده است. هرچند ممکن است این مشکل در استان‌های دیگر نیز وجود داشته باشد، اما به حرمت مصوبات سفر رئیس‌جمهور وزیر رفاه موظف است این کار را در اولویت کار خود قرار دهد و حق و حقوق کارگران را به آنها بپردازد.

  • کد خبر : 28636
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار