خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/14 - 11:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جواد زمانی:

باید جلوی سونامی تصادف در جاده های ایران گرفته شود

**مخبر کمیسیون اجتماعی با انتقاد از وضعیت جاده‌ها در کشور گفت: سونامی تصادف‌های جاده‌ای باعث شده است که بیش از کشورهای درگیر جنگ قربانی داشته باشیم.

"سید جواد زمانی"، درگفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از ناامن بودن جاده های کشور تصریح کرد: سالانه 23 هزار نفر در جاده های ایران کشته و بیش از 200 هزار نفر زخمی می شوند، اما چون این روندی بلند مدت است، کسی به آن توجه نمی کند.

به گفته نماینده صحنه و کنگاور در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و یا در جنگ ها به دلیل اینکه آدم ها در کوتاه مدت از بین می روند فکر می کنیم این فجایع از تصادف های جاده ای بیشتر قربانی دارند، در حالی که این طور نیست.

وی با تاکید بر خطرناک بودن جاده های استان کرمانشاه، درباره وظیفه نمایندگان مجلس در این باره تاکید کرد: مدتی پیش راهنمایی و رانندگی در رابطه با جرایم  قانونی به مجلس آورد که آن را تصویب کردیم، اما اینکه این کار چه قدر در افزایش ضریب ایمنی جاده ها موثر است، هنوز مشخص نشده است.

زمانی تاکید کرد: از سوی دیگر، نباید مسئله فرهنگسازی را از یاد ببریم و فراموش نکنیم که نمی توان تمام تقصیرها را گردن دولت انداخت؛ چرا که بر فرض نمایندگان دولت یا مجلس که نمی توانند در جاده ها جلوی سرعت ماشین ها را بگیرند.

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی باید به گونه ای رفتار و فرهنگسازی شود که رعایت نکات ایمنی ملکه ذهن رانندگان باشد.

  • کد خبر : 24083
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار