خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/21 - 16:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
امین شعبانی اعلام‌کرد

بازگشت دو هزار معلم اخراجی به مدارس کردستان

**در جلسه‌ای که با وزیر آموزش‌وپرورش داشتیم مقررشد در سفر سوم استانی رئیس‌جمهور به استان کردستان، مشکل معلمان اخراجی کردستان نیز حل‌شود.

"امین شعبانی" در گفت و گو با سوران گفت: با توجه به سفر مقام معظم رهبری به کردستان و در راستای تحقق فرمایشات ایشان مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت معلمان اخراجی کردستان جلسه‌ای را با حضور وزیر آموزش‌وپرورش ترتیب دادیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح‌کرد: معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر آموزش‌وپرورش متعهد شدند تا این موضوع جزو یکی از اصلی‌ترین مصوبات دور سوم سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان باشد.

به گفته شعبانی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سهم کردستان از بخش اشتغال باید 2/2 باشد، در حالی که این سهم 2/1 است، براین اساس در هفته آینده سؤالی از وزیر صنایع و معادن برای تحقق این موضوع در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهم‌کرد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران اظهارداشت: ساخت کارخانه سایپا با سهم 51 درصدی بخش خصوصی و 49 درصدی بخش دولتی باید به بهره‌برداری برسد، ضمن آنکه انتظار مردم کردستان این است که سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف در مرکز استان و نواحی آن انجام پذیرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف استان باعث شکوفایی و اشتغالزایی متعدد می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته اکثر سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق شمال‌شرقی استان صورت گرفته است اما به عقیده بنده اگر توسعه و آبادانی در کلیه مناطق استان صورت گیرد، باعث شکوفایی و اشتغالزایی خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران در رابطه با جاده بیجار - همدان چنین گفت: اعتبار این پروژه در حالی در سال 85 مورد تأمین قرارگرفت که با اعتبار 5 میلیارد تومان نبود. در برنامه پنجم تأکید دولت و مجلس بر این بود که 50 درصد درآمدهای مازاد استان‌های پردرآمد به استان‌های کم درآمد و محروم اختصاص یابد تا در آینده نه‌چندان دور شاهد شکوفایی و برقراری تعادل در اثر برخورداری از امکانات در سراسر کشور باشیم.

  • کد خبر : 35531
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار