خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/07/24 - 18:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه امروز کمیسیون آموزش مطرح شد؛

بازنشستگی اعضای هیئت علمی منوط به نظر روسای دانشگاه‌ها است

عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: اعضای هیئت علمی با نظر روسای دانشگاه‌ها می‌توانند تا زمانی که توانایی جسمی و روحی دارند با دانشگاه‌ها همکاری داشته باشند.


علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،‌ در تشریح مباحث مطرح شده در کمیسیون آموزش و تحقیقات به حضور وزیر علوم در این کمیسیون اشاره کردو افزود: در نشست عصر امروز،بازنشستگی اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: اعضای هیئت علمی با نظر روسای دانشگاه‌ها می‌توانند تا زمانی که توانایی جسمی و روحی دارند با دانشگاه‌ها همکاری داشته باشند.



وی با بیان اینکه رییس دانشگاه در رابطه با زمان بازنشستگی اساتید اختیار دارد، تصریح کرد: هیئت امنای دانشگاه‌ها نیز می‌توانند از توان اساتید در تدریس برای دانشجویان استفاده کنند.



این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، ادامه داد: البته وقفه‌ای در سال‌های اخیر در برخی از دانشگاه‌ها در این رابطه پیش آمد و البته محدود به دو یا سه دانشگاه کشور از جمله دانشگاه علامه طباطبایی بود که تعدادی از اساتید دانشگاه بازنشسته شدند و کسانی بودند که از سن قانونی آنان کسر شده بود.



دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: از طرفی مباحثی پیش آمد که با جریان بندی‌های سیاسی کشور آمیخته شد و وزیر علوم به کمیسیون دعوت شد تا گزارش خود را درباره بازنشستگی اساتید ارائه دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 60832
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم