خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/15 - 16:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بزرگواری:

بازنشسته کردن اساتید دانشگاه به صلاح کشور نیست

**عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: بازنشسته کردن اساتید نخبه دانشگاه‌ها با شیوه فعلی که توسط وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در جریان است باید متوقف شود.

"محمد علی بزرگواری"در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص بازنشستگی اساتید دانشگاه ها اظهارداشت: با توجه به سوابق و تجربه ای که در وزارتخانه های علوم تحقیقات و فن آوری و آموزش و پرورش دارم نحوه بازنشستگی اساتید دانشگاه را به این صورت غیر علمی و کارشناسی نشده به صلاح جامعه دانشگاهی کشور نمی بینم.
وی خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه ها به دلیل اینکه کار آنها مرتبط با مسایل فکری و علمی است حتی می توانند تا 35 الی 40 سال به خدمت بپردازند.
نماینده مردم کهکیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت علوم تحقیقات و فن آوری باید زمینه بهره وری از اساتید دانشگاهی را در کشور فراهم کند.

عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما براساس آموزه های پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) سفارش شده ایم باید از گهوراه تا گور علم آموزی کنیم؛ این فرمایش به معنی این است که ما باید در کنار علم آموزی، به دیگران  دانش خویش را انتقال دهیم.
این نماینده مجلس اظهار امیدواری کرد: دولت به خصوص وزارتخانه علوم تحقیقات و فن آوری و آموزش و پرورش در بازنشستگی زودهنگام اساتید و معلمان با تجربه بازنگری کنند. 

  • کد خبر : 26919
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار