خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/30 - 14:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مرادنیا:

با ایجاد 150 کیلومتر، راه روستایی بیجار به میانگین استانی می‌رسد

**مشکل راه روستایی بیجار بیش از هر چیز دیگری در این شهرستان به چشم می‌آید اما بهمن مرادنیا معتقد است ساخت 150 کیلومتر راه روستایی در سال آینده بیجار را به میانگین استانی نزدیک می‌کند.

هفته‌نامه «سوران» کردستان درگفت‌وگو‌یی به مشکلات شهرستان بیجار و اقدامات صورت گرفته می‌پردازد.

آیا مشکلاتی در استان وجود دارد که مقداری از آنها در هفته جاری در شرف حل شدن قرارگرفتهباشد؟

پروژه متعلق به فرهنگیان که فاقد زیرساخت‌های شهری آب و فاضلاب و غیره بود  با تأمین اعتبار 7/3 میلیارد تومان مقررشد مشکل 4 هزار خانوار فرهنگی ساکن در این پروژه برطرف گردد.

آیا مشکل دیگری در حوزه فرهنگی نیز وجود دارد؟

شهرستان بیجار فاقد سالن مناسبی برای برگزاری مناسبت‌ها و اجراها بود اما طی مصوبه‌ای مجوز ساخت سالن 500 نفری جهت برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و اجلاس اخذ شد.در اسفندماه سال جاری نکوداشت استاد نجات‌اللهی؛ اولین شهید دانشگاهی که تا به حال هیچ مراسمی برای این استاد در بیجار برگزار نشده است، همچنین همایش امیرنظام گروسی از شخصیت‌های ملی کشور برگزارخواهد شد.

در تأمین آب شرب روستاهای شهرستان بیجار چه اقداماتی صورت گرفته است؟

38 درصد جمعیت روستایی بیجار فاقد آب شرب هستند که در سال آینده با پیگیری‌های صورت گرفته، تلاش شد تا مشکل آب شرب روستاییان برطرف شود البته خیلی از اعتبارات این موضوع تأمین شده و الباقی اعتبارات نیز از طریق منابع ملی تأمین خواهد شد.

وضعیت بیجار در عمران شهری چگونه است؟

شهرستان بیجار فاقد عمران شهری مناسب می‌باشد اما با تخصیص 5/3 میلیارد تومان اعتبار امیدواریم اقدامات لازم و مناسب صورت گیرد البته این مقدار اعتبار کافی نیست اما به هر حال بخشی از مشکلات موجود را برطرف می‌کند.
درخصوص راه روستایی شهرستان بیجار، از میانگین استانی پایین‌تر هستیم اما قرار است در سال آینده 150 کیلومتر راه روستایی جهت رسیدن بیجار به میانگین استانی ساخته شود.

سرانجام پروژه راه بیجار - همدان به کجا رسید؟

با تأمین اعتبارات لازم و برطرف شدن الباقی اعتبار از طریق مناقصه در اواسط بهمن‌ماه، این پروژه در هفته دولت سال آینده به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری و استفاده می‌شود.

آیا وزیر محترم مسکن به شهرستان بیجار هم آمدند؟

خیر، مهندس نیکزاد  اواخر بهار طی سفری به شهرستان بیجار آمدند که به همین دلیل در سفر هفته گذشته وی، بازدید از بیجار جزو برنامه ایشان نبود.

آیا حضور وزیر مسکن در جهت پیشبرد پروژههای مسکن مؤثر است؟

حضور وزیر محترم به دلیل اشراف وی به حوزه کاری خود بسیار مثمرثمر خواهد بود، تصمیمات مهندس نیکزاد در بازدید از استان‌ها به فراموشی سپرده نمی‌شود.در بهمن‌ماه سال جاری کلنگ‌زنی کارخانه ساخت قطعات بتنی آغازمی‌شود تا در جهت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان نوید بسیار خوبی باشد.

  • کد خبر : 36136
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار