خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/09 - 19:55
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون اقتصادی: با رفع ایرادهای شورای نگهبان

ایران به کنوانسیون کیوتو می‌پیوندد

**عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ایرادهای شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون کیوتو، گفت: در جلسه روز یکشنبه کمیسیون، با لحاظ کردن ایرادات شورای نگهبان، این لایحه به تصویب نهایی خواهد رسید.

"سید ناصر موسوی لارگانی"، نماینده مردم فلاورجان با اعلام این خبر، افزود: شورای نگهبان دو بند 2 و 3 ازماده 15 ایراد گرفته و یک بند از ماده 16 این لایحه را طبق آنچه "عدم نیاز اصلاحات تصویب مجلس و کفایت عدم اعتراض برای لازم الاجرایی شدن آن" عنوان کرده است، مغایر اصل 77 قانون اساسی می‌داند.

وی خاطر نشان کرد: در جلسه روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی که با حضور نماینده شورای نگهبان تشکیل خواهد شد، ایرادات وارد بر این مصوبه رفع و در صورت تصویب نهایی ایران، به کنوانسیون کیوتو ملحق خواهد شد.

لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تجدید نظر شده کیوتو، با تصویب کمیسیون اقتصادی و نظر کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس، اواخر آذرماه امسال به تصویب مجلس رسیده بود.

این لایحه، در مورد کاهش و هماهنگ‌سازی تشریفات گمرکی است که پس از تصویب نمایندگان از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفته و به مجلس اعاده  شده است.

  • کد خبر : 36749
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار