خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/10 - 08:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کعبی با اشاره به امضای توافقنامه تهران بین کشورهای درگیر مساله ریزگردها

ایران با هزینه خود کانون ریزگردها را در عراق خنثی می‌کند

**نماینده مردم آبادان با اشاره به توافقنامه ای که چهارشنبه گذشته در تهران و بین کشورهای درگیر مساله ریزگردها امضا شد از اعلام آمادگی کشورمان برای انجام اقدامات پیشگیرانه در عراق با هدف ممانعت از ورود ریزگردها به ایران خبر داد و گفت: ایران اعلام کرده است ما حاضریم برای جلوگیری از ورود ریزگردها به خاک کشورمان، بخشی از اقدامات پیشگرانه را به هزینه خودمان در عراق انجام دهیم.

"عبدالله کعبی" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت به پیگیری مساله ریزگردها از سوی مجمع نمایندگان استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در سفری که رئیس مجلس شورای اسلامی به عراق داشت، این موضوع از سوی نمایندگان استان به ایشان پیشنهاد شد تا در عراق موضوع را پیگیری کنند که آقای لاریجانی هم مساله را هم با رئیس مجلس و هم با دولت این کشور در میان گذاشت.

نماینده مردم آبادان افزود: جلسات مکرری هم با وزیر امور خارجه و 9 نفر از معاونان مرتبط با این موضوع و رئیس سازمان محیط زیست کشور داشتیم که منجر به اجلاس هفته گذشته تهران شد.

وی ادامه داد: در این اجلاس قرار شد کشورهایی که درگیر مساله ریزگردها هستند با انجام اقداماتی نظیر مالش پاشی، کاشت نهال و اقداماتی از این قبیل جلوی ریزگردها را بگیرند.

کعبی ابراز امیدواری کرد با این موافقتنامه ای که امضا شده است مشکل ریزگردها در کشور به حداقل برسد.

وزیران محیط زیست 5 کشور ایران، عراق، ترکیه، سوریه و قطر با امضا تفاهم نامه ای در اجلاس منطقه ای مدیریت بحران پدیده گردو غبار که به میزبانی تهران برگزار شد متعهد شدند ظرف 5 سال این پدیده را رفع کنند.

  • کد خبر : 28427
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار