خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1392/06/10 - 17:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست امروز کمیسیون اصل90 با حضور رییس مجلس مطرح شد:

ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی از کمیسیون اصل 90 در دستگاه قضا

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از بررسی طرحی برای راه اندازی شعبه ویژه ای در قوه قضاییه با همکاری رییس این قوه برای رسیدگی به پرونده های ارجاعی از کمیسیون اصل 90 در نشست امروز این کمیسیون با حضور ریاست مجلس خبر داد.


مصطفی افضلی فرد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت در خصوص محورها و نتایج جلسه امروز – یکشنبه 10 شهریور- با اشاره به حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: مسئله حد یقف رسیدگی به تخلفات مسئولان در جلسه امروز کمیسیون با حضور رییس مجلس مورد بررسی قرار گرفت.



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در این جلسه تاکید شد که از ریاست مجلس انتظار می رود تا بحث رسیدگی به تخلفات به خصوص در رده های رسیدگی به تخلفات مسئولان پشتیبانی بالاتری را از کمیسیون اصل 90 داشته باشند که البته تا به امروز نیز به این صورت بوده است.



افضلی فرد هم چنین تصریح کرد: تامین نیروهای انسانی، پشتیبانی لازم و حضور معاونان و مسئولان مجلس در جلسات رسیدگی به تخلفات مسئولان، حمایت هایی است که باید از داخل مجلس صورت گیرد.



وی تاکید کرد: در این جلسه هم چنین تاکید شد تا گزارش های تهیه شده در اسرع وقت در اختیار هیئت رییسه مجلس قرار گرفته و در زمان لازم قرائت شود.



افضلی با اشاره به اظهارات رییس مجلس در این نشست به خانه ملت گفت: دکتر لاریجانی در خصوص لزوم تهیه گزارش از قوانین معطل مانده در قوای سه گانه، آیین نامه هایی که به موقع تنظیم نمی شوند، حجم تخلفات آیین نامه ها از قوانین، تضییع منابع کشور به دلیل سوء مدیریت در موضوعات مختلف، اطاله دادرسی در قوه قضاییه، واردات بی رویه و میزان تحقق سیاست های کلی نظام که از سوی رهبری مشخص شده است نیز مطالبی را مطرح کرد.



وی افزود: رییس مجلس تاکید داشت که این گزارشات تنظیم و به هیئت رییسه ارائه شود.



سخنگوی کمیسیون اصل 90 هم چنین تصریح کرد: در این نشست محتوایی پیشنهاد شد که به طور مشخص بر راه اندازی شعبه ویژه ای در قوه قضاییه با همکاری رییس این قوه برای رسیدگی به پرونده های ارجاعی از کمیسیون اصل 90 تاکید داشت تا منجر به صدور حکم به موقع شده و با معطلی و اتلاف وقت مواجه نشود./



پایان پیام

  • کد خبر : 109778
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار