خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/29 - 16:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بهروز جعفری:

اگر اشکالی وجود دارد دولت از مجاری قانونی اقدام کند

**نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مواردی که در مجلس وضع می‌شوند در حکم قانون هستند.

"بهروز جعفری" نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی درباره نظر رئیس‌جمهور برای بودجه تخصیصی مترو در کلانشهرها از محل صندوق ذخیره ارزی به نشریه نشل فردا گفت: رئیس‌جمهور این موضوع را روزی که بحث استان البرز و تجمیع انتخابات ابلاغ شد، مطرح کردند.

وی در ادامه افزود: مصوبه مجلس درباره بودجه مترو هم مانند دیگر مصوبات است و برای اینکه در روند قانون‌گذاری و اجرای آن خللی وارد نشود باید این مصوبه هم ابلاغ شود، حالا اگر اشکالی وجود دارد  رئیس‌جمهور و هیأت دولت باید از مجاری قانونی اقدام بکنند تا این مشکل برطرف شود.

جعفری خاطر نشان کرد: ما معتقدیم مواردی که در مجلس مصوب می‌شود و شورای نگهبان نیز آن را تأیید می‌کند، حکم قانون را دارد. اگر رئیس‌جمهور در اجرا مشکلی می‌بیند باید از مجاری قانونی اقدام کند.

وی درباره راه‌های تعامل دولت و مجلس گفت: فکر می‌کنم برای این مورد خاص در ایام ماه مبارک رمضان که نشست‌های مختلفی با دولت داریم فرصت خوبی برای تعامل باشد اما به نظر من به طور کلی و در درازمدت باید یک کمیته مشترک از هیأت رئیسه مجلس و دولت باید درباره چنین مواردی رایزنی و همفکری کنند.

این نماینده مجلس درباره فایده ایجاد چنین کمیته‌ای افزود: با ایجاد این کمیته شبهه اینکه قانون اجرا نمی‌شود نیز پیش نمی‌آید و دیگر اینکه اگر دولت نه تنها در مورد اجرای مترو بلکه حتی در دیگر موارد نیز واقعاً مشکل دارد باید درباره چنین مواردی رایزنی کنند و راهکار آن را پیدا کنند. کمیته مشترک و رایزنی بهترین راهکار برای این امر است.

  • کد خبر : 25372
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار