خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/26 - 20:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون اقتصادی خبر داد:

اولین حضور مدیر کل گمرک در کمیسیون اقتصادی

**عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از حضور مدیر کل جدید گمرک در کمیسیون اقتصادی همزمان با مراحل نهایی بررسی لایحه امور گمرکی خبر داد.

"فرهاد دلقپوش" عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خانه ملت از بررسی لایحه امور گمرکی در کمیسیون اقتصادی با حضور رییس جدید سازمان گمرک خبر داد و گفت: در جلسه امروز کمیسیون، آخرین قدم‌ها برای نهایی شدن لایحه امور گمرکی برداشته شد و بعد از مرور ویرایشی این لایحه توسط کار‌شناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نمایندگان سازمان گمرک، این لایحه در جلسه آتی کمیسیون بصورت ماده به ماده مطرح و در مورد آن رای گیری خواهد شد.
نماینده آستارا با بیان اینکه امروز اولین حضور معمار‌نژاد مدیر کل جدید گمرک در مجلس بود، افزود: بخشی از وقت جلسه امروز کمیسیون به آشنایی اعضای کمیسیون اقتصادی با مدیر کل جدید گمرک گذشت و معمار‌نژاد برای نمایندگان در خصوص برنامه‌های خود برای اداره گمرک توضیحاتی ارائه کرد.
دلقپوش همچنین افزود: در جلسه امروز کمیسیون علاوه بر مواردی که گفته شد، در مورد برخی مسائل مانند برنامه پنجم توسعه بویژه در مباحث مربوط به مجمع عمومی بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی نیز بحث و گفتگو صورت گرفت.
لایحه امور گمرکی که برای تسهیل در امور بازرگانی تدوین شده است، دارای بیش از ۱۶۰ ماده است که از اواسط تابستان سال جاری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و نمایندگان با تشخیص اینکه این لایحه باید طبق اصل ۸۵ قانون اساسی باید بررسی شود، تصمیم گیری در خصوص این لایحه را به کمیسیون اقتصاد واگذار کردند و بر این اساس کمیته‌ای متشکل از کار‌شناسان مرکز پژوهش‌ها، مسئولان گمرک و برخی اعضای کمیسیون اقتصادی برای بررسی این لایحه تشکیل شد تا به طور مجزا بر روی مواد این لایحه بحث و گفت‌وگو کنند.
از آنجا که برای تصویب این لایحه طبق اصل ۸۵، آرای دوسوم اعضای کمیسیون نیاز بود؛ باعضای کمیسیون اقتصاد پس از بررسی کلیات این لایحه و تدقیق بر روی آن، رای گیری در خصوص مواد لایحه را به هفته جاری موکول کردند تا بعد از بررسی بر روی کلیت مواد لایحه امور گمرکی، ماده‌ها تک تک به رای گذاشته شده و در ‌‌‌نهایت برای تعیین مدت زمان اجرای آزمایشی به صحن مجلس ارائه شود.

  • کد خبر : 35853
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار