خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/16 - 11:24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نایب رییس کمیسیون اجتماعی:

انقلاب اسلامی جهشی بزرگ در وضعیت رفاه مردم ایجاد کرد

**نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، فقر غذایی و اقتصادی مردم، پیش از انقلاب اسلامی را تاسف‌آور دانست و تاکید کرد: امروز نسبت به قبل از انقلاب جهش بزرگی در وضعیت رفاه و معیشت ملت ایران ایجاد شده است.

"هادی مقدسی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به وضعیت رفاه اجتماعی مردم ایران، پیش از انقلاب اسلامی و تاثیر این انقلاب در معیشت آنها، اظهار کرد: برخلاف آنکه انقلاب ما یک انقلاب معنوی و دینی بود؛ اما براساس همین پایه‌های معنوی و دینی که مطابق با آخرت و معنویت بشر است، از جنبه‌های مادی غافل نبوده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس، توجه کافی به مسائل مادی را عامل جهش بزرگ در وضعیت مالی، رفاهی و آرامش و آسایش مردم، پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: متاسفانه پیش از انقلاب تمامی دارایی‌های ملت به دست چپاول‌گران بود و اگر هم مقداری وضعیت مالی مردم را تامین می‌کردند، در حد قوت لایموت بود.

وی ادامه داد: وضعیت فقر در سال 57 در شرایطی بود که 6 میلیون بشکه نفت آن هم به قیمت هر بشکه 37 دلار صادر می‌شد، این در حالی است که با این درآمد ما حلبی‌آبادها، روستاییان نیازمند و فقرای زیادی داشتیم؛ اما پس از انقلاب تمام دارایی‌های مملکت به دست مردم رسید.

مقدسی با بیان اینکه امام (ره) در همان اوایل انقلاب با تشکیل کمیته امداد ابتکار عظیمی به خرج دادند، تاکید کرد: ایشان کمیته امداد را در راستای جبران فقر پیش از انقلاب ایجاد کردند، همین امر و همچنین رسیدگی به وضعیت مردم از لحاظ دنیوی سرمشقی برای تمام دنیا شد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، همچنین تصریح کرد: زمانی که استکبار جهانی متوجه شد که دیگر نمی‌تواند به غارت‌گری‌های خود ادامه دهد، از انواع توطئه‌ها مانند جنگ تحمیلی هشت ساله برای اخلال در آرامش و آسایش و رفاه مردم استفاده کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، با اشاره به اینکه امروز از یک فرصت بسیار خوب برای رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم برخوردار هستیم، گفت: دارایی‌های مردم در غالب سهام عدالت در اختیارشان قرار می‌گیرد و خوشبختانه از لحاظ وضعیت اقتصادی نیز بر خلاف همه تنگناها مانند تحریم‌های اقتصادی خللی در وضعیت معیشتی مردم ایجاد نشد.

به گفته مقدسی، اگر حکومت اسلامی مجالی پیدا کند ما در رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم نگینی در انگشتر بشریت خواهیم بود که تلائلوی ان چشمان همه مستضعفین و فقرای جهان را خیره خواهد کرد.

  • کد خبر : 37200
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار