خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/08 - 07:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

انتقاد نماینده اهواز از بی‌توجهی به گرد و غبار در خوزستان

**نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به مشکل گرد و غبار در استان خوزستان، خواستار توجه ویژه رئیس‌جمهور به رفع این مشکل شد.

«سید شریف حسینی» در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به افزایش دوباره گرد و غبار در استان خوزستان، میزان آن را بیش از حد مجاز دانست و اعلام کرد: وضعیت گرد و خاک با وجود گرما در خوزستان واقعا غیرقابل تحمل شده و مردم استان را بلاتکلیف کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اظهار اینکه بارها خواهش کرده ایم فکری به حال مردم استان خوزستان و استان های همجوار بکنند، خاطرنشان کرد: درخواستم از رئیس جمهور این است که موضوع گرد و غبار را به صورت ویژه در دستورکار قرار دهند.

نماینده اهواز با اشاره به تماس های مردم با نمایندگان استان، اظهارکرد: با توجه به افزایش گرد و خاک در خوزستان و پیگیری هایی که انجام داده ایم، ما دیگر جوابی برای مردم نداریم.

حسینی در ادامه با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور در آذرماه سال 87 به خوزستان، خاطرنشان کرد: در آن سفر مصوب شده بود که حدود 200 هزار هکتار از اراضی استان مالچ پاشی شود که تاکنون حتی یک سانتیمتر هم این عمل صورت نگرفته است.

وی دراین راستا خواستار اقدام وزارت نفت به تعهدات خود شد و خاطرنشان ساخت: باید با عواملی که در انجام وظایف خود در زمینه مالچ پاشی سهل انگاری کرده اند برخورد شود.

نماینده اهواز با اشاره به افزایش بیماری های ریوی و تنفسی در خوزستان پس از بروز پدیده گرد و غبار در این استان، اظهارکرد: علاوه بر گسترش این بیماری ها، دیگر هیچ کس حاضر به سرمایه گذاری در استان نیست و ما با مشکل فرار سرمایه در خوزستان نیزمواجه شده ایم.

حسینی در پایان خواستار تعیین تکلیف مردم استان خوزستان شد و گفت: ما معتقدیم می شود پدیده گرد و غبار را کنترل کرد.

  • کد خبر : 23509
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار