خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/04/31 - 11:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
این هفته انجام می‌شود؛

انتخاب نماینده‌ کمیسیون اصل‌نودم‌قانون‌اساسی، در هیأت نظارت مجلس بر رفتارنمایندگان

کمیسیون اصل نودم قانون اساسی این هفته نماینده خود را در هیأت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان انتخاب می‌کند.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، بر اساس دستور کار اعلامی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته جاری تشکیل جلسه می‌دهد.



بررسی آیین‌نامه داخلی کمیسیون، تعیین کمیته‌های مختلف کمیسیون و بحث و بررسی درباره شکوائیه‌های واصله به کمیسیون در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون اصل نودم مجلس است.



همچنین در نوبت صبح سه‌شنبه کمیسیون، علاوه بر ادامه بحث پیرامون آیین‌نامه داخلی کمیسیون و بحث و بررسی پیرامون اعضای کمیته‌های مختلف کمیسیون، اتخاذ تصمیم درباره نمایندگان کمیسیون در هیأت مرکزی نظارت بر امر انتخابات شوراهای اسلامی کشور نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.



کارگروه ایجاد تسهیل و تسریع در صدور مجوز از دستگاههای اجرائی و هیأت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، بحث و اتخاذ تصمیم درباره اسناد، مدارک و پرونده‌های راکد کمیسیون و بررسی شکوائیه‌ها و گزارش‌های واصله به کمیسیون از دیگر موضوعات قابل بررسی است که در نوبت صبح سه شنبه در دستور کار کمیسیون اصل نودم قرار می‌گیرد.



علاوه بر این، در نوبت عصر سه‌شنبه، جلسه بحث و اتخاذ تصمیم درباره طرح «حق اقامه دعوی حقوقی ... توسط نمایندگان مجلس» که به‌عنوان کمیسیون فرعی به این کمیسیون ارجاع شده است و  بحث و اتخاذ تصمیم درباره شکوائیه‌ها و پرونده‌های مطروحه در کمیسیون، بررسی خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 79131
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار