خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/05 - 15:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسینی‌پور از توضیح وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات خبر داد

انتخاب دانشجو از میان افراد برگزیده آزمون دکترا

**اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور وزیر علوم نحوه جذب دانشجوی دکترا و انتقال بخشی از وزارت علوم به سایر نقاط کشور را مورد بررسی قرار دادند.

"سیدقدرت‌الله حسینی پور" عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با امید مردم با اشاره به تشکیل جلسه با حضور کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات در این کمیسیون اظهار داشت: وزیر علوم در جلسه با اعضای کمیسیون درخصوص جذب دانشجوی دکترا، ادغام آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و انتقال قسمتی از وزارت علوم به سایر نقاط کشور سخنانی را مطرح کرد.

وی درباره اظهارات وزیر علوم گفت: درخصوص نحوه جذب دانشجوی دکترا، وزیر اعلام کرد که بعد از برگزاری اولیه آزمون دکترا افراد برگزیده به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند و در مرحله بعد دانشگاه‌ها هستند که دانشجوی مورد نیاز خود را از بین این افراد انتخاب می‌کنند.

همچنین در مورد سؤال نمایندگان درباره انتقال قسمتی از وزارت علوم و دانشگاه‌هایی مانند خواجه نصیرطوسی نیز توضیحاتی از سوی وزیر به اعضای کمیسیون داده شد که بنابر توضیحات آقای دانشجو این دانشگاه‌ها به مکان دیگری منتقل نخواهند شد.

حسینی‌پور با توجه به تأکید رهبری درخصوص انتقال‌ها افزود: از آنجا که رهبر انقلاب هم بر روی این موضوع تأکید داشتند، براساس سخنان وزیر علوم تنها برخی از پژوهشکده‌ها به دانشگاه‌ها منتقل خواهند شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد که اعضای کمیسیون در جلسات دیگری به بحث کارشناسی در این زمینه ادامه خواهند داد و سپس درخصوص موارد یاد شده تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کنند.

  • کد خبر : 34384
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار